• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403052013465
  • خبرنگار : 71979

رحمتی: اگر شرایط مهیا نیست چرا لیگ را شروع می‌کنیم؟/ صد درصد ریسک بزرگی کردم

رحمتی: اگر شرایط مهیا نیست چرا لیگ را شروع می‌کنیم؟/ صد درصد ریسک بزرگی کردم

سرمربی هوادار از مشکلات این باشگاه برای حضور در لیگ برتر گفت.

به گزارش ایسنا، سید مهدی رحمتی در حاشیه جلسه تمرینات آماده سازی پیش فصل هوادار تهران اظهار کرد: از همه شما عزیزان تشکر می‌کنم که در کنار مظلوم‌ترین تیم لیگ برتر ایران حضور پیدا کردید و از ما حمایت می‌کنید. خیلی متشکرم. در ابتدای صحبتم می‌خواهم از آقایان میری و جواد رحیمی و کل مجموعه هوادار تشکر کنم که به من اعتماد کردند و مسئولیت تیم هوادار را به من دادند. امیدوارم بتوانم چیزی که مدنظر این عزیزان هست را برآورده کنم. درباره هوادار باید عرض کنم کم و بیش از هم شناخت داریم. من از سال اولی که فوتبالم را شروع کردم همیشه سختی‌های زیادی روبه‌روی من بوده و برای من این مسئله شیرین بوده است. شاید خیلی‌ها بگویند سال اولی که من در پدیده کار کردم بعد از آقای گل‌محمدی بود که مسئولیت قبول کرده بودم و خیلی‌ها تجسم می‌کردند تیم به دلیل مشکلات مالی و مالکیتی به دسته پایین‌تر می‌افتد، اما خدا را شکر که همان سال با لطف بازیکنان و همکارانم توانستیم تیم را در رتبه آبرومندانه نهم جدول تحویل بدهیم. سپس از آن‌جا جدا شدیم و سابقه من در آلومینیوم و نساجی هم مشخص است. امسال تیم ما به لحاظ شرایطی که دارد باید بگویم که بودجه کادر فنی و بازیکنان ۵۰ میلیارد تومان است که اصلاً قابل مقایسه با بقیه تیم‌های لیگ نیست.

او ادامه داد: تیم ما شرایط کاملا متفاوتی دارد. تمام تیم‌هایی که در لیگ برتر هستند همه از یک حمایت استانی بهره‌مند هستند ولی تیم هوادار چنین حمایتی را پشت خود ندارد. تیم‌های دیگر را می‌بینید که وقتی به مشکل می‌خورند، نماینده شهر و شهردار و از مجلس پشت آن تیم قرار می‌گیرند، ولی حمایتی از ما صورت نمی‌گیرد. ما نمی‌دانیم در چه استادیومی بازی خواهیم کرد و شرایط‌مان مشخص نیست. با همه این مشکلات ترکیبی از بازیکنان جوان و بازیکنان باسابقه می‌خواهیم تیمی داشته باشیم و ترکیبی یکدل و جسور بسازیم. من خودم این چالش را دوست دارم تا در این شرایط خودم را محک بزنم. همه ما در داخل باشگاه در حال حاضر با این تیم حال‌مان خوب است و امیدواریم شرایطی را رقم بزنیم که باب میل خودمان باشد.

"فکر نمی‌کنید ریسک بزرگی کردید؟" رحمتی در پاسخ به این سوال گفت: صد در صد ریسک بزرگی کردم. ولی چالش‌های سخت‌تر از این هم داشتم، به ویژه در سال اول مربیگری‌ام که در پدیده کار کردم و نتیجه خوبی گرفتیم. ۲۴ بازیکنی که در این تیم داشتیم هم به فروش رسیدند و درآمدزایی داشتیم.

سرمربی هوادار درباره اینکه نیروی جوان زیاد در تیمش امکان آسیب پذیری بیشتری دارد، گفت: شما درست می‌گویید ولی ما دقیقاً در پست‌هایی که نیاز هست بازیکنان باتجربه خوبی داریم که در سالیان گذشته با ما کار کردند، این بازیکنان با ما همراه هستند و مطمئنیم که آن‌ها می‌توانند به ما کمک کنند.

رحمتی درمورد اینکه بودجه هوادار در نقل و انتقالات کفاف برابری با یک بازیکن را هم نمی‌دهد، گفت: امروز ما استعلام یک بازیکن را گرفتیم که متوجه شدیم رقمی بین ۱۵ تا ۱۷ میلیارد به او پیشنهاد داده‌اند که ما گفتیم این رقم برای، قرارداد ۷ یا ۸ بازیکن ماست. به هر حال هر تیمی به اندازه پولی که دارد در بازار خرید می‌کند. ما با توجه به این همه مشکلات اقتصادی که در کشورمان داریم، یک نفر به نام آقای میری داریم که این جسارت را دارد و در فوتبال هزینه می‌کند و باید از او تشکر کنیم. بعد از استقلال و پرسپولیس فکر می‌کنم امسال تنها سالی است که یک نماینده در لیگ برتر داریم. این مجموعه می‌تواند یک امیدی برای جوانانی باشد که در فوتبال پایه تهران بازی می‌کنند تا خودشان را نشان دهند. واقعا باید از آقای میری تشکر کرد که به عنوان یک تیم خصوصی فعالیت می‌کند. تنها مجموعه ای که هیچ حمایتی از آن نمی‌شود ما هستیم و به همین دلیل گفتم مظلوم‌ترین تیم ما هستیم. درست است که خصوصی هستیم به نظرم باید از ما هم حمایت سود. ما امیدواریم که در ادامه راه از ما هم حمایت کنند.

رحمتی درباره اینکه چه جایگاهی را برای تیمش در لیگ فصل آینده در نظر گرفته، گفت: صحبتی که داشتیم، در وهله اول سازندگی بوده است و اینکه بتوانیم بازیکنان جوان را به فوتبال معرفی کنیم. ما همین امسال عباسی را به باشگاه فولاد دادیم و مبلغی را دریافت کردیم. بازیکن‌سازی اولویت ماست و اینکه بتوانیم یک تیم خوب و باشخصیت در خور خودمان داشته باشیم و بتوانیم تیم را با ثبات در لیگ برتر حفظ کنیم.

او درباره شرایط ورزشگاه شهر قدس گفت: شرایط فوتبال ما را بهتر از هر کسی می‌دانید. هنوز هیچ چیزی معلوم نیست. یک نامه زدند که ما به شهر قدس برویم، پرسپولیس به اراک برود و استقلال آن سر ایران. من نمی‌دانم چه اصراری است. اگر شرایط مناسب نیست چرا لیگ را شروع می‌کنیم. آن هم از اتفاقی که برای تیم سپاهان اصفهان با آن شرایط زمین افتاد. ما هم سالیان سال فوتبال بازی کردیم و این اتفاق باعث سرافکندگی ما بود. به خاطر اینکه یک عرصه بین‌المللی بود و شما امکانات تیم‌های آسیایی و حوزه خلیج فارس را می‌بینید. نمی‌دانم چه اصراری به این مسئله است. اگر قرار است با این جدیت لیگ را شروع کنیم کاش کمی زودتر به فکر می‌افتادیم. کار سختی نبود. مشکلی نداریم که جمعه لیگ شروع شود.

سرمربی هوادار درباره شایعه واگذاری تیم هوادار به یک باشگاه دسته اولی عنوان کرد: من این موضوع را نشنیدم. در فوتبال ما شایعات و نقل و قول بیداد می‌کند و همه این‌ها هم باعث می‌شود رقم‌های نجومی برای بازیکنان و جابه‌جایی به وجود بیاید. من چیزی نشنیدم و فکر می‌کنم چنین چیزی درست نیست.

رحمتی درباره اینکه مدیران باشگاه هوادار تا چه زمانی از او حمایت خواهند کرد، بیان کرد: ما استارت این کار را زدیم. به هر حال بعد از ۲۱ سال فوتبال بازی کردن و پنج سال مربیگری همه این اتفاقات را تجربه کردم. یک موقع هم هفته سوم، سه برد کسب کردیم، ولی مدیریت دوست دارد با یک مربی دیگر کار را پیش ببرد. اینها قابل پیش‌بینی نیست، ولی ما صحبت‌های خوبی با هم داشتیم. من، مجموعه باشگاه و مدیریت اهداف‌مان یکی است و مطمئناً به سرانجام خوبی می‌رسیم.

او درباره وضعیت مهدی گودرزی و احتمال جذب بازیکن خارجی عنوان کرد: بازیکن خارجی اصلاً جذب نمی‌کنیم، چون هدف‌مان بازیکن جوان داخلی است. گودرزی هم با ما تمرین می‌کند و ما روی او برنامه‌ریزی کردیم. تا جایی که بتوانیم سعی می‌کنیم در خدمت او باشیم. به امید خدا در پنجره نقل‌وانتقالاتی دیگر با توجه به شرایط باشگاه به او کمک می‌کنیم تا پیشرفت کند.

سرمربی هوادار درباره اینکه مجبور بوده یا علاقه دارد با بازیکنان جوان کار کند، گفت: شما در این چنین تیم‌هایی دو راهکار دارید. یا اینکه بازیکنانی که کنار ماندند را استفاده کنید یا این بازیکن جوان بیاورید. شما همیشه می‌توانید به بازیکن جوان و قدرت دوندگی و جسارتش اتکا کنید. من سال قبل هم نزدیک به ۱۲ بازیکن از تیم پایه به بزرگسالان نساجی آوردم که همچنان در این تیم حضور دارند و در نیم فصل دوم هم خوب پیش رفتند. در نساجی خوب پیش می‌رفتیم، ولی شروع لیگ و لیگ قهرمانان به تیم ما فشار آورد و باعث شد شرایط سخت شود. دوست ندارم خیلی در مورد نساجی صحبت کنم و دوست دارم در رسانه ملی درباره این مسائل صحبت کنم. یک‌ تعدادی افراد آنجا بودند که مطمئن باشید اگر در فوتبال باشم یا نباشم در مورد آن‌ها در رسانه ملی حرف می‌زنم، این‌ افراد را به مردم قائمشهر معرفی می‌کنم و می‌گویم که چه خیانت‌هایی به این تیم می‌کنند. ترجیح می‌دهم آنجا در این مورد صحبت کنم. خیلی بیشتر از چیزی که فکر کنید تأثیر داشتند. اجازه بدهید بعداً درباره‌اش صحبت می‌کنیم. الان تمام تمرکزم روی تیم هوادار است تا آن اتفاقی که مدنظر داریم را رقم بزنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha