• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062012426
  • خبرنگار : 71588

بورل: هدف قرار دادن غیرنظامیان غزه باید متوقف شود/ دولت نتانیاهو مانع راه حل ۲ دولتی است

بورل: هدف قرار دادن غیرنظامیان غزه باید متوقف شود/ دولت نتانیاهو مانع راه حل ۲ دولتی است

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که هدف قرار دادن غیرنظامیان و آوارگان در غزه باید متوقف شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان دیدار با بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر در قاهره اظهار داشت: ما از تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنیم و خواستار بهبود اوضاع انسانی هستیم.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، بورل در ادامه افزود: اتحادیه اروپا به دنبال همکاری برای خاتمه بخشیدن به جنگ است و باید برای بهبود اوضاع انسانی در نوار غزه تلاش و همکاری کرد.

وی همچنین تاکید کرد: ما باید مسیری یکپارچه را جهت دستیابی به راه حلی برای وضعیت نوار غزه آغاز کنیم. هدف قرار دادن غیرنظامیان و آوارگان در غزه باید متوقف شود.

بورل در ادامه گفت: ادامه وخامت اوضاع در منطقه منجر به تراژدی‌های انسانی بیشتری می‌شود.

وی گفت: بحران‌های منطقه برای مصر و اتحادیه اروپا خطرآفرین است.

این مقام اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد: ما از تلاش‌های میانجیگران برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه حمایت می‌کنیم.

بورل تاکید کرد: ما از تلاش‌های مصر، قطر و آمریکا برای حصول توافق آتش بس در نوار غزه حمایت می‌کنیم. تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه تاکنون به نتیجه نرسیده است، زیرا کسانی که جنگ را به راه انداخته‌اند از آن دست نکشیده و به آن ادامه می‌دهند، از مصونیت برخوردارند و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارند.

در همین راستا، وزیر خارجه مصر گفت درجریان دیدار با بورل بر لزوم توقف تجاوزات علیه غزه، آزادی اسرا و ورود کمک‌ها تاکید شد.

بورل همچنین اظهار کرد: موضع اتحادیه اروپا در راستای طرح صلح عربی و حمایت از آن است. نمی‌بینم که توافقی بین اسرائیل و حماس در آینده نزدیک امضا شود.

وی افزود: هدف افراط گرایان در دولت اسرائیل الحاق کرانه باختری و غزه است. دولت نتانیاهو راه حل ۲ دولتی را غیرممکن می‌کند. ما باید روی یک دستور کار قابل اعتماد برای راه حل ۲ دولتی و اصلاح تشکیلات خودگردان فلسطین کار کنیم.

بورل گفت: فلسطینی‌ها باید به یک دیدگاه واحد برسند و به اختلافات پایان دهند. گسترش شهرک سازی اسرائیل راه حل ۲ دولتی را خیلی به تاخیر می‌اندازد. نباید به افراط گرایان اجازه داد که شرایط خود را برای گفت‌وگو در مورد خاورمیانه تحمیل کنند.

با گذشت بیش از ۱۱ ماه از جنگ غزه و تداوم حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که اماکن و زیرساخت‌‎های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و محله‌های مسکونی نیز از آن در امان نبوده‌اند،‌ بیش از ۴۰ هزار نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده و بیش از ۹۴ هزار نفر مجروح شده‌اند که عمدتا، کودکان و زنان هستند.

طبق ارزیابی سازمان ملل، حدود ۸۵ درصد جمعیت غزه در شرایطی آواره شده‌اند که کمبود شدید مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و تحویل کمک‌های انسانی به دلیل تبدیل شدن بیشتر گذرگاه‌های مرزی به مناطق جنگی، به کندی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha