• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403051812168
  • خبرنگار : 71468

پایان روز ۱۳ المپیک پاریس با ۱ طلا و ۲ نقره کشتی و تکواندوی ایران/ ناهید تاریخ‌ساز شد

پایان روز ۱۳ المپیک پاریس با ۱ طلا و ۲ نقره کشتی و تکواندوی ایران/ ناهید تاریخ‌ساز شد

کاروان ایران در سیزدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس توانست یک مدال طلا و دو نقره در کشتی فرنگی و تکواندو بگیرد و مدال حسن یزدانی در کشتی آزاد هم قطعی شد.

 به گزارش ایسنا، در سیزدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ورزشکاران ایران در رشته‌های کشتی فرنگی، کشتی آزاد، تکواندو و سنگنوردی به رقابت پرداختند.

در کشتی فرنگی، سعید اسماعیلی در اولین حضورش در بازی‌های المپیک توانست به مدال طلا برسد. علیرضا مهمدی نیز در اولین حضورش مدال نقره گرفت. 

در تکواندو، ناهید کیانی توانست تاریخ‌ساز شود و برای اولین بار ورزش زنان ایران را صاحب مدال نقره کرد. 

در کشتی آزاد، حسن یزدانی نمایندگان استرالیا، یونان و سن مارینو را شکست داد و به فینال رفت. 

در سنگنوردی، رضا علیپور از صعود به فینال بازماند و در رقابت برای گرفتن برنز هم مغلوب شد تا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدون مدال بماند. 

نتایج ورزشکاران ایران به شرح زیر است:

کشتی فرنگی

سعید اسماعیلی در دیدار فینال وزن ۶۷ کیلوگرم مقابل پرویز نصیب‌اف دارنده مدال نقره المپیک توکیو از اواکراین با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری رسید و صاحب مدال طلای المپیک شد.

علیرضا مهمدی در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم با نتیجه  ۷ بر صفر مقابل حریف بلغارستانی شکست خورد و به مدال نقره رسید. 

کشتی آزاد 

حسن یزدانی در مرحله یک هشتم نهایی برابر کشتی‌گیر استرالیا با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. او در یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر ۴ کشتی‌گیر روسی الاصل یونان را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. 

یزدانی در نیمه نهایی مقابل مایلس آمینه دارنده مدال برنز جهان و المپیک از سن مارینو به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۷ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

تکواندو

ناهید کیانی در مرحله یک هشتم نهایی برابر کیمیا علیزاده از بلغارستان به میدان رفت که با حساب دو بر یک به پیروزی رسید. او در یک چهارم نهایی توانست نماینده تونس را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. در نیمه نهایی نیز نماینده لبنان را با نتیجه دو بر صفر شکست داد. 

او در فینال برابر تکواندوکار کره‌جنوبی با نتیجه دو بر صفر شکست خورد و به مدال نقره المپیک رسید. کیانی برای اولین بار تکواندو زنان ایران را به فینال المپیک رساند و مدال نقره گرفت. 

سنگنوردی

رضا علیپور در مرحله یک چهارم نهایی توانست نماینده قزاقستان را شکست دهد. او در نیمه نهایی به حریف اندونزیایی خود باخت و از صعود به فینال بازماند. علیپور  برای کسب مدال برنز نیز با حریفی از آمریکا رقابت کرد و مغلوب این حریف شد و از گرفتن مدال بازماند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha