• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061911570
  • خبرنگار : 50228

ضعیف‌ترین‌ ورژن‌ ورزشکاران خوزستانی در پارالمپیک پاریس!

ضعیف‌ترین‌ ورژن‌ ورزشکاران خوزستانی در پارالمپیک پاریس!

ایسنا/خوزستان ورزشکار خوزستانی در پارالمپیک پاریس نتواستند عملکرد چندان خوبی داشته باشند.

بازی‌های پارالمپیک پاریس رسما روز گذشته، ۱۸ شهریورماه به پایان رسید؛ میدانی که برای ورزشکاران و مربیان خوزستانی همراه با لبخند، اشک و البته حسرت و ناکامی بود.

به گزارش ایسنا، خوزستان در بزرگترین میدان ورزشی دنیا، هفت ورزشکار داشت و باتوجه به این که نسبت به دوره قبلی این رقابت ها خوزستان تعداد ورزشکاران اعزامی آن بیشتر شده بود، به عنوان پارالمپیکی‌ترین استان کشور در پاریس نیز لقب گرفت. فرصتی که متاسفانه ورزشکاران خوزستانی از آن استفاده لازم را نبردند و سهم مدال‌آوری این استان در کسب مدال تنها یک طلا و یک برنز بود.

در این دوره از رقابت ها از خوزستان غلام‌رضا رحیمی در رشته پاراتیراندازی با کمان، احمد امین‌زاده در رشته پاراوزنه‌برداری و هاشمیه متقیان، الهام صالحی، صادق بیت‌سیاح،  امان‌الله پاپی و و عرفان بُندری در رشته پارادو و میدانی به امید کسب مدال راهی پاریس شدند. میدانی که رحیمی، متقیان، بیت‌سیاح، پاپی، بندری و الهام صالحی (در پرتاب وزنه) بازنده‌های آن بودند. البته بیت سیاح در پارالمپیک پاریس هم رکوردشکنی کرد و هم مدال طلای پرتاب نیزه را به دست آورد ولی به دلیل دیسکالیفه شدن مدالش پس گرفته شد تا حسرت بزرگی برای او و کاروان ایران باشد.

اما شاید بتوان ناکام‌ بزرگ در پاریس را هاشمیه متقیان دانست؛ ورزشکاری که در پارالمپیک توکیو مدال طلا را گرفته بود و انتظار می‌رفت در این تورنمنت هم فارغ از رنگ مدال، حداقل به مدال برسد اما در پاریس شاهد ضعیف‌ترین ورژن این ورزشکار بودیم.

عنوان ناکام دیگر هم به امان الله پاپی می‌رسد؛ ورزشکاری که در توکیو به مدال نقره پرتاب نیزه رسید و در حالی که مانند متقیان از شانس‌های کسب مدال در پاریس بود، عملکرد ضعیفی داشت و بدون مدال به ایران بازگشت.

غلامرضا رحیمی هم که حضور در چندین پارالمپیک را تجربه کرده است، همانند توکیو در پاریس هم به مدال نرسید. او که مدال طلای پارالمپیک ریو در تیرو کمان را در کارنامه دارد، در پاریس عملکرد رضایت بخشی نداشت و در کسب مدال ناکام بود.

عرفان بندی و الهام صالحی هم اولین حضور در پارالمپیک را تجربه می‌کردند؛ میدانی که بندری نیز در پرتاب نیزه رکوردهای خوبی به ثبت نرساند و به مدال نرسید اما صالحی که در پرتاب وزنه ناکام بود، در پرتاب نیزه هم علی‌رغم این‌که می‌توانست به رکوردهای بهتری به ثبت برساند اما در نهایت به مدال برنز رسید.

جدا از این که عملکرد خوزستانی‌ها در رشته‌های اعزامی جای بررسی و واکاوی دارد اما در سوی دیگر این میدان، احمد امین‌زاده در اولین حضور خود در بازی‌های پارالمپیک سنگ تمام گذاشت و در قامت یک مدعی در سنگین وزن پاراوزنه‌برداری خط ونشان خوبی برای رقبایش کشید و به نشان طلا دست پیدا کرد. جایی که طلای این ورزشکار توانست شور وشوق فراوانی در خوزستان به پا کند و یاد و خاطره سیامند رحمان قهرمان پاراوزنه‌برداری ایران را هم زنده نگه دارد.

خوزستان در پارالمپیک توکیو به چهار مدال دست پیدا کرده بود ولی در پارالمپیک پاریس، پرونده‌اش با کسب یک مدال طلا و یک برنز بسته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۱۰:۳۰

عملکرد ضعیف ورزشکاران نتیجه مدیریت غلط مسئولان تست