• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403051711566
  • خبرنگار : 71468

پایان دوازدهمین روز المپیک پاریس با شاهکار کشتی و تکواندو/ یک طلا و یک برنز و قطعی شدن دو مدال

پایان دوازدهمین روز المپیک پاریس با شاهکار کشتی و تکواندو/ یک طلا و یک برنز و قطعی شدن دو مدال

ورزشکاران ایران در دوازدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در سه رشته به رقابت پرداختند که حاصل آن یک طلا، یک برنز و قطعی شدن دو مدال بود.

به گزارش ایسنا، در دوازدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ورزشکاران ایران در رشته‌های قایقرانی آب‌های آرام، کشتی فرنگی و تکواندو به رقابت پرداختند.

در کشتی فرنگی، محمدهادی ساروی در فینال با نتیجه قاطع ۴ بر یک مقابل کشتی‌گیر ارمنستان به برتری رسید و صاحب اولین مدال طلای کاروان ایران در المپیک شد.

علیرضا مهمدی با نمایش خوب خود و شکست کشتی‌گیران کلمبیا،  لهستان و اکراین  به مرحله فینال صعود کرد.

سعید اسماعیلی با شکست نمایندگان الجزایر، کوبا و ارمنستان به فینال المپیک صعود کند و به این ترتیب یک مدال دیگر برای کشتی ایران قطعی شد.

در تکواندو، مبینا نعمت‌زاده در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم توانست مدال برنز بگیرد و دومین زن مدال‌آور ورزش ایران در تاریخ المپیک شد.  

در قایقرانی، علی آقامیرزایی در کایاک و محمدنبی رضایی  در کانو نتوانستند به مرحله نیمه نهایی صعود کنند و حذف شدند.

نتایج کاروان ایران به شرح زیر است:

کشتی فرنگی 

محمدهادی ساروی  در دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل آرتور الکسانیان کشتی گیر کهنه کار و پرافتخار ارمنستانی و دارنده مدال های طلا، نقره و برنز المپیک و ۴ مدال طلا و ۳ نقره جهان با نتیجه قاطع ۴ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلای المپیک شد.

 علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم ایران در دور نخست برابر کارلوس مونوز از کلمبیا در مدت زمان ۲ دقیقه با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید. در یک چهارم نهایی نیز مقابل کولینیچ دارنده مدال برنز جهان از لهستان با نتیجه ۱۰ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. 

او در نیمه نهایی با نتیجه سه بر  سه مقابل کشتی‌گیر اوکراین پیروز شد و به فینال صعود کرد و یک مدال دیگر برای ایران قطعی شد. 

سعید اسماعیلی در دور نخست وزن ۶۷ کیلوگرم به مصاف اسحاق قایو از الجزایر رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید. سپس مقابل اورتا سانچز دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از کوبا با امتیاز عالی ۹ بر صفر پیروز شد.

حریف کوبایی ۲ ماه پیش در تورنمنت مجارستان در حالیکه از اسماعیلی شکست خورده بود در ثانیه های پایانی در شرایطی که اسماعیلی به تصور پایان مبارزه دست از مبارزه کشیده بود از پشت به او حمله کرد و با زدن فن موفق به کسب پیروزی شد اما این بار اسماعیلی انتقام سختی از او گرفت.

اسماعیلی در  نیمه نهایی  با نتیجه ۱۰ بر ۴ مقابل کشتی‌گیر ارمنستان به پیروزی رسید و به فینال المپیک رسید. حالی که اسماعیلی از حریق پیش بود، قصد اجرای بارانداز را داشت که بر اثر غفلت ناباورانه ضربه فنی شد اما با اعتراض  مربیان ایران و بررسی فیلم، رای داور به دلیل گرفتن پا از سوی کشتی گیر ارمنستانی، باطل شد.

قایقرانی

علی آقامیرزایی در مرحله گروهی کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان با زمان ۳ دقیقه و  ۳۶ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه در رده ششم و آخر گروه خود قرار گرفت و راهی یک چهارم نهایی شد. او در یک چهارم نهایی با زمان ۳ دقیقه و ۳۳ ثانیه و ۷۸ صدم ثانیه سوم شد و از صعود به نیمه نهایی بازماند و حذف شد.

محمدنبی رضایی در مرحله گروهی کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان با زمان ۴ دقیقه و ۱۰ ثانیه و ۳۶ صدم ثانیه در بین پنج نفر، چهارم شد. او مستقیم به نیمه نهایی رفت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. رضایی در یک چهارم نهایی با ۳ دقیقه و ۵۲ ثانیه و ۴۱ صدم ثانیه چهارم شد و به نیمه نهایی نرسید و حذف شد. 

تکواندو

 مبینا نعمت‌زاده در نخستین مبارزه خود در دو راند با نتیجه ۳ بر صفر و ۲ بر صفر حریفش را شکست داد. او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدریانا کرزو ایگلسیاس از اسپانیا، دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفت که در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید.

او در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ژو کینگ از چین رفت و با نتیجه ۲ بر صفر  شکست خورد. نعمت‌زاده با این باخت راهی دیدار رده‌بندی مسابقات شد و برای کسب مدال برنز تلاش می‌کند.

نعمت‌زاده در رقابت با دنیا ابوطالب از عربستان در دو راند پیروز شد و مدال برنز گرفت. او دومین مدال ورزش زنان ایران در تاریخ المپیک گرفت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha