• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403051711293
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

۶۰۰ اثر به جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد ارسال شد

۶۰۰ اثر به جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد ارسال شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد در شهریور امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان ارسال شده است.

 علی فرخنده شامگاه سه‌شنبه ۱۶ مرداد در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به اینکه شناخت جایگاه اصحاب رسانه در دوران جنگ شناختی که یک حوزه ترکیبی را در دوران پست مدرنیسم شامل شده یک حقیقت و اصل است و کسانی که در حوزه آگاهی‌بخشی به مردم در خط مقدم مجاهدت می‌کنند،افزود: عصری که مدیریت اذهان جامعه و افکار عمومی یک اولویت برای نظام سلطه و امپراطوری رسانه‌ای غرب است و رشد تکنولوژی بر پیچیدگی این عرصه افزوده لذا اهمیت کار خبرنگاری که ماموریت جهاد تبییین و ماموریت بالا بردن قدرت شناخت مردم را در حوزه کاری خودش دارد یک اصل و مهم است که همه باید به آن توجه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم شد و به عنوان یک سند بالادستی پیش روی همه مسئولان و کارگزاران و آحاد مردم به  ویژه نسل جوان قرار گرفت، ادامه داد: مأموریتی که مقام معظم رهبری در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن برای ما ترسیم کردند دو اصل است که باید در دستور کار رسانه‌ای‌ها قرار گرفته باشد و بیشتر مورد توجه قرار دهند.

فرخنده بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که در این عرصه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن و کاشتن نهال امید در دل خود و دیگران دو مقوله در گام دو انقلاب است لذا باید مأموریت ما هم بر اساس همین دو اصل پیش برود.

وی با بیان اینکه در دورانی که رسانه‌های فرمایشی و نمایشی در نظام بین الملل، دارند موضوعی را تیتر می‌کنند که حقایق را برای استعمار و استثمار بپوشانند، ادامه داد: البته در عقبه این رسانه‌ها ما در داخل کشور داریم که از آنان به عنوان رسانه‌های فرسایشی یاد می‌کنیم یعنی حرکت توفنده انقلاب را نمی‌بینند و دچار نوعی خودتحقیری هستند و احساس می‌کنند که ما دچار فرسایش شدیم و حال آنکه قطار توفنده انقلاب در حال پیشرفت و طی طریق آن حتی در حوزه ایمان و معنویت صعودی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: اما مأموریت رسانه‌های تمدنی در مقابل رسانه‌های فرمایشی، نمایشی و فرسایشی این است که باید به موقع اطلاع‌رسانی و درست تحلیل کند و صحت، سرعت و دقت در نحوه و ارائه طریق و راه نشان دادن برای مردم در گام دوم انقلاب و نگاه تمدنی و فرا ملی و فرامرزی داشته باشد.

فرخنده در ادامه به برگزاری یادواره شهدای رسانه در استان و همچنین میزبانی دو جشنواره‌های مطبوعات در حوزه شرق کشور در طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: اکنون این فضا برای استان فراهم شد که جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شود و پیگیر هستیم که این اتفاق رقم بخورد.

وی با اشاره به ورود به حوزه مفاخر از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد در شهریور ماه امسال خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۶۰۰ اثر از سطح کشور به دبیرخانه این جشنواره در استان ارسال شده و کارگاه‌های متعدد سواد رسانه هم با حضور اساتید مجرب در شهرستان‌ها برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین بعد از شش سال رکود در حوزه برگزاری نمایشگاه مطبوعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم مجدد این نمایشگاه را احیا کرد و جمعی از رسانه‌ها استان در این نمایشگاه شرکت کردند.

فرخنده افزود: امسال در آستانه اربعین شهدای خدمت، دو دستگاه اتوبوس از فعالان رسانه‌ای استان خراسان جنوی در قالب اردوی دو روزه به سفر مشهد مقدس اعزام شدند.

وی در ادامه به افزایش دو برابری واریز یارانه‌ها به مطبوعات و رسانه‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن اشاره کرد و گفت: نگاه ما هم توسعه رسانه‌های استان بوده و در این دو سال ۲۳ رسانه جدید به جمع رسانه‌های استان اضافه شدند و مجوز فعالیت برای آنان صادر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: همچنین ۴۳ سرپرستی روزنامه از روزنامه‌های ملی به جمع سرپرستی روزنامه‌های استان اضافه شده است و این هم اتفاق زیربنایی و خوبی بود.

فرخنده با اشاره به اینکه کارگاه‌های توانمندسازی برای روابط عمومی‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، ادامه داد: در حوزه رسانه ملی نیز حرکت به سمت ساماندهی و هدفمندی بند«چ» شکل گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۵ نفر از خبرنگاران استان جزو سامانه جامع رسانه‌های کشور بودند، گفت: امسال ۲۳۲ نفر از جمع خبرنگاران استان در این سامانه به عنوان خبرنگار رسمی به عضویت درآمدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال رسانه‌ها در بخش نماز، امر به معروف و نهی از منکر، زیست عفیفانه و مشترکین قدیمی مطبوعات استان مورد ارزیابی قرار گرفتند و رسانه‌های برتر تجلیل شدند.

فرخنده با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های رسانه‌های استان راه‌اندازی خانه مطبوعات استان بود، یادآور شد: در کمترین زمان در هفته دولت سال ۱۴۰۱ فاز یک خانه مطبوعات راه‌اندازی شد و همچنین اعتباری برای احداث فاز دوم این مجموعه تخصیص می‌یابد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha