• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403051611002
  • خبرنگار : 30058

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل مطرح کرد:

جهاد دانشگاهی می‌تواند راهگشای بسیاری از دغدغه‌های مسئولان باشد

جهاد دانشگاهی می‌تواند راهگشای بسیاری از دغدغه‌های مسئولان باشد

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی نیز می‌تواند راهگشای بسیاری از دغدغه‌های مسئولان باشد.

رضوان باقلاچی ۱۶ مرداد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با تدابیر ارزشمند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تاسیس شد، گفت: جهاد دانشگاهی تنوع و گستردگی فراوانی در فعالیت‌های خود دارد.

وی افزود: یکی از وظایف نهادهای انقلابی ورود به عرصه‌های مختلف چالش‌دار، حاشیه‌دار و بر زمین مانده در جامعه است که برای حل مسائل و مشکلات موجود با استفاده از ظرفیت‌های علمی، فکری ، انقلابی و دغدغه‌مند ورود پیدا کرده‌اند.

باقلاچی ادامه داد: در همین راستا جهاد دانشگاهی به عنوان سکان‌دار نهادهای انقلابی در حوزه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بر مبنای تنوع و گستردگی خدماتی که برایش تعریف شده است، می‌تواند نقش موثری در لایه‌های حساس جامعه ایفا نماید.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل تصریح کرد: فعالیت‌هایی که از ابتدای تاسیس تاکنون در جهاد دانشگاهی انجام شده است پیشران حرکت‌های جهادی برای رشد، توسعه و پیشرفت جامعه با استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان و صاحبنظران بوده که می‌شود الگوی مناسبی در سطح منطقه و بین‌الملل باشد که با درایت هوشمندانه مسئولان نقش بسزایی در حل مسائل و چالش‌های ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی ایفا نموده و تعامل سازنده‌ای با تبادل دانش‌ها، پژوهش‌ها و تحقیقات که گره‌گشای بسیاری از چالش‌ها و مسائل خواهد بود که این امر نیازمند تدوین اسناد اولویت‌دار در جامعه است.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی استانی و ملی آنطور که جایگاه این نهاد انقلابی را درک کنند به طور شایسته و بایسته درک نکرده‌اند و به نحو مطلوب و شایسته از ظرفیت این نهاد انقلابی استفاده نشده است.

باقلاچی افزود: در همین راستا باید در وهله اول جهاد دانشگاهی به طور جهادی بستر تعاملات و تفاهمات را بوجود آورد و با ورود به عرصه‌های مختلف بر اساس وظایفی که برایش تعریف شده قابلیت اعتمادسازی را در اقشار و مجموعه‌های مختلف جامعه بوجود آورد و زمینه‌سازی برای تعاملات و تفاهمات مجموعه های حاکمیتی باشد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌هایی که مقام معظم رهبری در طی سالیان سال بیان کرده‌اند و جهاد دانشگاهی می‌تواند در این عرصه نقش‌آفرینی کند، عرصه‌های اقتصاد، اشتغال، کارآفرینی و مهار تورم در جامعه است که می‌شود با اعتماد به ظرفیت داخلی و جوانان عزیز ایران این مساله را برایش راهکار پیدا کرد و دقیقا با اهدافی که برای جهاد دانشگاهی تعریف شده همخوانی دارد و این نهاد انقلابی می‌تواند نقش بسزایی در حل این چالش‌ها داشته باشد.

وی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان حلقه اتصال مراکز دانشگاهی، صنعتی، فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان، سرمایه‌گذاران و جوانان تحصیل کرده برای جهش تولید با مشارکت مردم که شعار امسال است، می‌تواند برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد و قطعا این برنامه را داشته و در بین مجموعه‌ها نیازمند تبیین و تشریح است که می‌تواند از ظرفیت گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی، مراکز نیکوکاری، هیات‌های مذهبی و مساجد استفاده کند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی با آرمان‌هایی که برای آن تعریف شده است در هویت اسلامی که دارد و همچنین منابع انسانی کارآمد و متعهد و انقلابی که در این مجموعه جذب شده است، می‌تواند زمینه ساز ورود جوانان به عرصه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و سایر بسترهای حساس در جامعه باشد و این امر محقق نمی‌شود جز با اعتماد به توان داخلی، امیدآفرینی، الگوسازی و الگودهی در جامعه.

وی خاطرنشان کرد: دولت ها باید درک کنند که از ظرفیت نهادهای انقلابی به نحو مقتضی و مطلوب برای برون رفت از چالش‌های جامعه استفاده کنند؛ چراکه روحیه انقلابی و جهادی با چاشنی علمی و تحقیقاتی در این نهاد وجود دارد و زمینه‌ساز رشد، توسعه و پیشرفت در جامعه خواهد بود.

باقلاچی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور جدید تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های علمی در قسمت‌های مختلف جامعه دارد و امید ما نیز این است که دولت از نهادهای انقلابی بیشترین بهره را داشته باشد، در همین راستا جهاد دانشگاهی نیز می‌تواند راهگشای بسیاری از دغدغه‌های مسئولان جدید باشد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha