• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403061911342
  • خبرنگار : 30058

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

برگزاری مانور بازگشایی مدارس در اردبیل

برگزاری مانور بازگشایی مدارس در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، مانور بازگشایی برای ارتقای آمادگی و رفع کمبودها در مدارس اردبیل برگزار شد.

کلام‌الله صفری ۱۹ شهریور در جریان برگزاری این مانور آمادگی در اردبیل اظهار داشت: پروژه مهر ۱۴۰۳ با شعار «همه با هم یک صدا برای ایران قوی، مدرسه قوی» استارت خورده و امیدواریم در ۱۳ روز باقیمانده تا شروع سال تحصیلی با رفع ایرادات و اشکالات احتمالی به شکل کامل شاهد آغاز سال تحصیلی مناسب و شایسته در سطح استان باشیم.

وی تصریح کرد: برای شروع سال تحصیلی جدید ۲۶۵ هزار دانش آموز در بیش از سه هزار و ۵۰۰ مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند تا شرایط تحصیل و تعلیم و تربیت شایسته برای آنها فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در این مانور سعی کردیم مدیران مدارس را پای کار آورده و شرایطی را مهیا کنیم تا ایرادات و اشکالات در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان، ثبت کتب درسی، کلاس‌بندی و صدور ابلاغ معلمان را به شکل کامل انجام داده و کمبودها و نواقص را به سرعت رفع کنیم.

صفری افزود: مهمترین مسأله رفع کمبود کلاس درس، کمبود معلم و همچنین استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی است که در هر سه حوزه کارهای خاص توسط مدیران انجام شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا کمترین تنش را در حوزه کمبود معلم و ۲ شیفته شدن واحدهای آموزشی شاهد باشیم و در کنار آن استانداردسازی سیستم گرمایشی نیز از مهمترین دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی بود که همکاری نوسازی مدارس برطرف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: ۲۰۰ کلاس درس تنها در مناطق مختلف استان باقی مانده تا شاهد اجرای کامل سیستم گرمایشی استاندارد شامل پکیج و موتورخانه باشیم که ۷۰ کلاس درس تا مهرماه تکمیل و مابقی نیز تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

صفری بیان کرد: با این روند تلاش بر این است تا همه واحدهای آموزشی استان دارای سیستم استاندارد گرمایشی بوده و دیگر خبری از بخاری‌های گازی نباشد.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر هیچ‌گونه بخاری نفتی در استان وجود ندارد و در مناطق محدود عشایری نیز از بخاری‌های تابشی استفاده می‌شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: مدیران مدارس در قالب این مانور تلاش کردند تا آمادگی بیشتر را برای شروع سال تحصیلی به دست آورده و نسبت به رفع ایرادات و اشکالات احتمالی قدم‌های مؤثری را بردارند.

صفری گفت: با همکاری نوسازی مدارس طرح شهید عجمیان در بسیاری از واحدهای آموزشی استان در حال اجرا است که تا شروع سال تحصیلی بحث بهسازی، رنگ آمیزی و رفع ایرادات سرویس‌های بهداشتی و همچنین محوطه‌سازی، آسفالت‌ریزی، ایزوگام و عایق‌بندی را در پشت‌بام مدارس به سرانجام خواهیم رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha