• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051610411
  • خبرنگار : 30147

در اردوی جهادی سلامت تربت جام؛

۳۱۵۰ نفر روستایی به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی عادلانه یافتند

۳۱۵۰ نفر روستایی به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی عادلانه یافتند

ایسنا/خراسان رضوی مسئول بسیج جامعه پزشکی تربت جام گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته منجر به فراهم شدن دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی برای ۳۱۵۰ نفر روستایی در شهرستان تربت‌جام شد.

لیلا عبدالرحمانی مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام در گفت و گو با ایسنا از نشستن لبخند سلامت بر لبان محرومان این شهرستان با برگزاری موفق اردوی جهادی خبر داد و افزود: اردوی جهادی سلامت، با هدف ارائه خدمات پزشکی رایگان به ساکنین مناطق محروم برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: روستای کاریزنو و روستاهای همجوار آن‌ که به دلیل موقعیت جغرافیایی و محرومیت، از امکانات بهداشتی مناسب و کمبود خدمات پزشکی رنج می‌بردند، میزبان این اردوی جهادی بودند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام اظهار کرد: اهالی این مناطق با حضور پرشور خود در محل برگزاری اردو، از فرصت معاینه و درمان توسط متخصصان بهره‌مند شدند.

در این اردو طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی از جمله ویزیت‌های تخصصی داخلی، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی، مغز و اعصاب، اورولوژی، پوست، اطفال، چشم پزشکی، بینایی‌سنجی و همچنین خدمات پاراکلینیکی مانند سونوگرافی به صورت رایگان ارائه شد.

عبدالرحمانی برگزاری چنین برنامه‌هایی را در راستای محرومیت‌زدایی و ارتقای عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی ضروری دانست و افزود: کاهش فاصله طبقاتی در حوزه سلامت و ایجاد امید در دل مردم مناطق محروم از اهداف اصلی برگزاری اینگونه اردوها است.

وی با بیان اینکه به زودی اردوهای دیگری در سایر مناطق محروم برگزار می‌شود، بیان کرد: وضعیت بیماران نیازمند و ارائه خدمات درمانی تکمیلی به آنها در دست پیگیری است.

عبدالرحمانی با اشاره به اینکه این رویداد نشان داد با همدلی و تلاش جمعی می‌توان به نتایج ارزشمندی دست یافت، تصریح کرد: برگزاری موفق اردوی جهادی سلامت، گامی مهم در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار و ارتقای سطح سلامت جامعه محسوب می‌شود.

این رویداد با محوریت روستای کاریزنو و پوشش ۱۴ روستای همجوار برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha