• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403051409132
  • خبرنگار : 71516

واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات ضدصهیونیستی در تل‌آویو

واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات ضدصهیونیستی در تل‌آویو

جنبش حماس تأکید کرد عملیات ضدصهیونیستی در مرکز تل آویو پاسخ طبیعی به جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین است.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت «عمار رزق عوده» عامل عملیات ضدصهیونیستی در منطقه «حولون» در مرکز تل‌آویو اعلام کرد: این عملیات پاسخ طبیعی به جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین است. جنایت‌هایی مثل نسل‌کشی علیه مردم غزه، اقدامات تجاوزکارانه خطرناک در کرانه باختری، اقدامات جنایتکارانه و احمقانه کابینه تندروها و ریختن خون ملت و رهبران فلسطینی از جمله شهید اسماعیل هنیه.

طبق گزارش سما، در این بیانیه آمده است: ما به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی شهادت قهرمان عمار رزق عوده را تسلیت می‌گوییم و از ملت و مردم انقلابی‌مان در کرانه باختری و قدس می‌خواهیم به تشدید انتفاضه علیه ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان فاشیست آن ادامه بدهند.

در بیانیه حماس آمده است: این جنایت‌ها و نقض‌های آشکار قوانین بین‌المللی که در مقابل چشم و گوش جهان انجام می‌شود بدون مجازات باقی نخواهد ماند و ملت فلسطین ما به راه مقاومت و مقابله با تجاوز ادامه خواهند داد. جوانان انقلابی ما راه خود را برای مجبور کردن این دشمن به پرداخت بهای جنایت‌هایش در راستای از بین بردن اشغال و بازپس گیری حقوق خود و تعیین سرنوشتشان خواهند یافت.

پیش از این رسانه‌های عبری رژیم صهیونیستی به نقل از پلیس گزارش دادند: در عملیات با سلاح سرد در شهر «حولون» در جنوب تل‌آویو یک زن صهیونیست کشته و چهار تن زخمی شدند.

پلیس اشغالگر نیز به عامل این عملیات تیراندازی کرد که باعث شهادت او شد.

مساجد شهرک «سلفیت» در کرانه باختری شهادت «عمار رزق عوده»، عامل حمله با سلاح سرد در حولون را تسلیت گفتند.

این در حالی است که رسانه‌های عبری نوشتند دومین صهیونیست در حمله مذکور نیز کشته شد.

رسانه‌های فلسطینی تایید کردند که نیروهای اشغالگر ورودی شمالی شهرک سلفیت را پس از اعلام پلیس رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه عامل حمله با چاقو در تل‌آویو اهل سلفیت است، بستند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن تبریک عملیات ضدصهیونیستی در تل‌آویو تأکید کرد: این عملیات در راستای پاسخ طبیعی و مشروع به جنایت‌های رژیم اشغالگر و ادامه نسل‌کشی و کشتارها است.

این جنبش تأکید کرد: اظهارات نژادپرستانه ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر بخشی از ذهنیت باندهای جنایتکاری است که رژیم صهیونیستی با تکیه بر آن‌ها ایجاد شده است.

جنبش فتح نیز اعلام کرد: عملیات کماندویی «حولون» را تبریک می‌گوییم و تاکید می‌کنیم که این یک پاسخ طبیعی و مشروع به جنایات اشغالگران و حملات آنها به مردم و مقدسات ما است.

جنبش فتح افزود: عملیات «حولون» ضربه محکمی به نظام امنیتی، نظامی و سیاسی اسرائیل است و ثابت می‌کند که مقاومت دست برتر را دارد.

جنبش آزادگان نیز ضمن تبریک عملیات ضدصهیونیست در تل آویو اعلام کرد: این عملیات پاسخ طبیعی به جنایت‌های اشغالگران در حق مردم ما است. ما از ساکنان کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ می‌خواهیم زمین را زیر پای اشغالگران به آتش بکشند و از تمام ابزارها و امکانات برای مقاومت استفاده کنند.

پیش از این ایتامار بن گویر در جریان بازدیدش از محل انجام عملیات با سلاح سرد در شهر «حولون» واقع در جنوب تل‌آویو تاکید کرد: «ما هزاران قطعه سلاح میان شهروندان توزیع کردیم، من از آنها می‌خواهم سلاح حمل کرده و از آن استفاده کنند.» ایتمار بن گویر ضمن اشاره به جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تصریح کرد: «جنگ ما تنها علیه ایران نیست بلکه ما در همین خیابان‌ها هم در حال جنگ هستیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha