• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403061911761
  • خبرنگار : 71498

امضای بیش از ۱۰ تفاهم‌نامه پتروشیمی

امضای بیش از ۱۰ تفاهم‌نامه پتروشیمی

امروز و در حاشیه هجدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی ایران پلاست بیش از ۱۰ تفاهم‌نامه امضا شد.

به گزارش ایسنا،  مرتضی شاهمیرزایی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم امضای قرادادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست برگزار شد، گفت:  تلاش بسیاری برای نهایی کردن طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام شده است که بر مبنای آن بیش از ۳۰۰۰ هکتار به توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش اختصاص داده خواهد شد که افزون بر اشتغالزایی، ارزش افزوده بالایی نیز از این محل برای کشور ایجاد خواهد شد.

او با بیان اینکه تخصیص این ۳۲۰۰ هکتار زمین برای توسعه زنجیره ارزش در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، در مرحله تأیید سازمان محیط زیست است، اظهار کرد: ایران جزو کشورهایی است که به دانش فنی همه کاتالیست‌های مورد نیاز این صنعت دست یافته است و باید بازاریابی مناسبی برای آن انجام شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی مراکز علمی برای کسب دانش‌های فنی صنعت پتروشیمی گفت: پتروشیمی‌ها نیز باید در این زمینه وارد میدان شوند و سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند چراکه موضوع خودکفایی ارزش بالایی برای کشور دارد.

وی با بیان اینکه کسب دانش فنی و تولید کالا و تجهیزات مورد نیاز این صنعت برای عبور از خام‌فروشی و دستیابی به محصولاتی با ارزش افزوده بالا همسو با تکمیل زنجیره ارزش ضروری است، گفت: اقدام‌های مطلوبی به‌منظور توسعه دانش و کسب قله‌های دانشی در کشور انجام شده است که باید بیش از این در این مسیر گام برداشت.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، قرارداد اجرای طرح تولید متیل آمین و زنجیره پایین‌دست با ظرفیت سالانه ۳۶ هزار تن در سایت ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، قرارداد اجرای طرح تولید نخ، پارچه، لاینر و جانبوبگ با ظرفیت سالانه ۶ هزار تن با سرمایه‌گذاری ۳ میلیون دلار و ۲۵۰۰ میلیارد ریال در سایت ۱ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و قرارداد تولید ماده مؤثره دارویی حلال‌های آزمایشگاهی با ظرفیت سالانه ۱۵ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۷۶۰ میلیارد ریال در سایت ۱ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را با سه شرکت داخلی امضا کرد.

تفاهم‌نامه‌های توسعه PVC۲/VCM/EDC پتروشیمی اروند با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۶۲۶ میلیون دلار و طرح توسعه VAM پتروشیمی فن‌آوران با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۸۷ میلیون دلار با هدف افزایش صادرات غیرنفتی، خودکفایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی امضا شد.

همچنین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی سه موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه همکاری را با شرکت‌های داخلی امضا کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha