• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403061911230
  • خبرنگار : 71610

مقابله رزمندگان مقاومت با حمله اشغالگران به کرانه باختری

مقابله رزمندگان مقاومت با حمله اشغالگران به کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی برای دوازدهمین روز متوالی به حملات خود به مناطق کرانه باختری و موج بازداشت فلسطینی‌ها در این منطقه ادامه‌ می‌دهد و رزمندگان مقاومت نیز در حال مقابله با این حملات هستند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطینی «معا» در این باره گزارش داد: نیروهای رژیم اشغالگر به همراه بولدوزرهای نظامی و دیگر تجهیزات به شهرهای نابلس و طولکرم یورش بردند.

طبق این گزارش، صهیونیست‌ها زیرساخت‌ها در میدان «شویکه» در شهر طولکرم را تخریب کردند.

نیروهای رژیم اشغالگر همچنین به اردوگاه طولکرم یورش بردند و بولدوزرهایی که سربازان اشغالگر را همراهی می‌کردند شروع به تخریب برخی از خیابان‌های اردوگاه کردند.

رزمندگان مقاومت فلسطین نیز در جریان یورش به اردوگاه «بلاطه» در شهر نابلس در شمال کرانه باختری با نیروهای اشغالگر مقابله کردند.

در همین راستا، شاخه گردان‌های شهدای الاقصی در اردوگاه بلاطه اعلام کرد که رزمندگان این گروه توانستند نیروهای دشمن صهیونیستی را که به این اردوگاه و اطراف آن هجوم بردند با رگبار شدید گلوله هدف قرار دهند و با آنها درگیر شدند.

شاخه گردان‌های «القدس» در طولکرم نیز اعلام کرد که رزمندگان آن با نیروهای دشمن که به محورهای جنگی در اردوگاه طولکرم در کرانه باختری یورش بردند، نبردهای شدیدی انجام دادند.

نیروهای اشغالگر همچنین حملات خود را به جنوب کرانه باختری به ویژه در استان الخلیل و بیت لحم گسترش دادند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان یورش به شهرک «العبیدیه» در نزدیکی «بیت لحم»، یک جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی مجروح شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین یک جوان به نام «محمود مطیر» را در جریان یورش به خانه وی در اردوگاه «قلندیا»، در حد فاصل قدس اشغالی و شهرهای «البیره» و «رام الله» بازداشت کردند و همچنین به اردوگاه «شعفاط» در قدس اشغالی یورش بردند.

صهیونیست‌ها در ادامه به شهرک «حزما» در شمال قدس یورش بردند و با انفجار بمب و تجهیزات نظامی خانه خانواده «الخطیب» را ویران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۸ اوت (چهارشنبه هفتم شهریور) حملات نظامی خود را در شمال کرانه باختری آغاز کرد که بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ تاکنون بوده است و شهرهای جنین و اردوگاه آن، طولکرم و ۲ اردوگاه آن، شهر طوباس و اردوگاه الفارعه را هدف قرار داد.

از ۲۸ اوت تاکنون، ارتش رژیم صهیونیستی به طور مکرر به استان‌های مختلف کرانه باختری حمله و عقب‌نشینی کرده و طی آن اقدام به کشتار و بازداشت فلسطینی‌ها کرده است.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت فلسطین، این حملات نظامی ۳۹ شهید ازجمله هشت کودک و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت. همچنین بر اساس اظهارات مقامات محلی در کرانه باختری، خسارت قابل توجهی به زیرساخت‌ها و منازل وارد شده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرده است که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۶۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و پنج هزار و ۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha