• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061911511
  • خبرنگار : 71628

بورل: ازسرگیری کنترل مرزی اتحادیه اروپا در مرز مصر-غزه را بررسی می‌کنیم

بورل: ازسرگیری کنترل مرزی اتحادیه اروپا در مرز مصر-غزه را بررسی می‌کنیم

مسئول سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، گفت این نهاد اروپایی ازسرگیری فعالیت هیات کنترل مرزی اتحادیه اروپا در مرزهای مصر و غزه را به منظور تخلیه شهروندان فلسطینی بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی مطرح کرد که این نهاد اروپایی در حال بررسی ازسرگیری فعالیت هیات نظارتی آن در مرزهای مصر و نوار غزه به منظور امکان‌پذیر ساختن تخلیه افراد در صورت لزوم است.

بورل در گفت‌وگویی با روزنامه اسپانیایی الموندو بیان کرد: ما در حال مذاکره درباره ازسرگیری فعالیت  هیات کنترل مرزی اتحادیه اروپا هستیم که مدت زیادی در مرزهای بین مصر و نوار غزه فعال بوده و می‌تواند بازگشایی این گذرگاه مرزی را میسر کند که در واقع، ما از طریق آن قادر به انتقال افرادی از نوار غزه خواهیم بود که نمی‌توانند به کمک‌های انسانی در غزه دسترسی داشته باشند.

این سیاستمدار اروپایی که قرار است این هفته به مصر و لبنان برود، گفت که مایل است با سفر به غرب آسیا اطلاعاتی درباره وضعیت آن کسب کند.

او باری دیگر خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه و آزادی اسرا شد.

با گذشت بیش از ۱۱ ماه از جنگ غزه و تداوم حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که اماکن و زیرساخت‌‎های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و محله‌های مسکونی نیز از آن در امان نبوده‌اند،‌ بیش از ۴۰ هزار نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده و بیش از ۹۴ هزار نفر مجروح شده‌اند که عمدتا، کودکان و زنان هستند.

طبق ارزیابی سازمان ملل، حدود ۸۵ درصد جمعیت غزه  در شرایطی آواره شده‌اند که کمبود شدید مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و تحویل کمک‌های انسانی به دلیل تبدیل شدن بیشتر گذرگاه‌های مرزی به مناطق جنگی، به کندی انجام می‌شود.

رژیم صهیونیستی در دست گرفتن کنترل تردد شهروندان فلسطینی در شمال نوار غزه و کنترل برخی گذرگاه‌های مرزی مهم از جمله گذرگاه فیلادلفیا را به عنوان شروط جدیدی در مذاکرات آتش‌بس با جنبش حماس مطرح کرده است که اخیرا، دو مرحله تازه از آن با میانجی‌گری آمریکا، مصر و قطر در دوحه برگزار شد.

به گفته نمایندگان حماس در این مذاکرات، رژیم صهیونیستی علاوه بر مطرح کردن شروط جدید در مذاکرات، پاسخی نیز به پیشنهادات میانجی‌ها نداده است که این موضوع باعث اخلال در روند مذاکرات و بی‌نتیجه ماندن آن شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha