• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403051006582
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

۴۳ درصد مهارت‌آموختگان فنی و حرفه‌ای شاغل می‌شوند

۴۳ درصد مهارت‌آموختگان فنی و حرفه‌ای شاغل می‌شوند

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: بر مبنای آمار اطلاعات و اطلاعات، ۴۳ درصد مهارت‌آموختگان شاغل شده‌اند و پس از طی دوره‌های مهارتی و به مرور زمان، به بازار کار وارد می‌شوند.

محمدرضا انصاری  امروز (چهارشنبه، ۱۰ مرداد ماه) در نشستی خبری که به‌مناسبت هفته مهارت در اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، اظهار کرد: بالا رفتن نرخ شاغلان و کاهش بیکاری نشان از اثرگذاری مستقیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارد.

وی بیان کرد: مهارت، مهم‌ترین موضوع برای دسترسی به اشتغال به‌عنوان یک فرآیند چند بعدی است. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بالغ بر ۹۰۰۰ استاندارد آموزشی و شغلی را  براساس استانداردهای بین‌المللی در زمینه آموزش و اشتغال تدوین کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان به اهمیت آموزش شاغلان اشاره کرد و گفت: در این حوزه ۵۵ درصد مهارت‌آموزان زن و ۴۵ درصد مرد هستند. البته درباره به‌روزرسانی نشدن آموزش‌ها، مواردی مطرح است که علت این به‌روزرسانی نشدن، نبود منابع مالی است. راه‌ حل این موضوع، واگذاری مراکز دولتی به بخش خصوصی است. یکی از موضاعات برای به‌روزرسانی آموزش‌ها، جلب مشارکت عمومی و جذب منابع استانی است.

او با بیان اینکه آموزش در زندان و پادگان‌ها به‌صورت تقاضامحور است، ادامه داد: نتیجه آموزش در زندان‌ها مهارت‌آموزی افراد و اشتغال بعد از آزادی است. همچنین در پادگان‌ها که جوانان کشور حضور دارند، به موضوع آموزش‌ها اهمیت می‌دهیم و دلیل این امر نیز ارتباط آموزش با کاهش آسیب‌های اجتماعی و ورود سربازان بعد از دوره خدمت به بازار کار است.

انصاری با بیان اینکه زنجان از قطب‌های اصلی معماری و عمران در کشور است، گفت: تصویب اساسنامه باعث تقویت زیرساخت‌ها شد و در این زمینه استفاده از مربیان مهمان از سایر سازمان‌ها و کاهش ساعت کاری مربیان و تقویت منابع درآمدی مد نظر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha