• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403043019261
  • خبرنگار : 50534

خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از مرز ۱۲۰ هزار تن گذشت

خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از مرز ۱۲۰ هزار تن گذشت

ایسنا/زنجان  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از خرید تضمینی ۱۲۴ هزار و ۷۳۳ تن گندم از کشاورزان زنجانی تا مورخ ۲۹ تیرماه سال ۱۴۰۳ در استان خبر داد.

ولی‌اله زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تاکنون عملیات خرید تضمینی گندم از طریق ۳۲ مرکز انجام می‌شود و مراکز دیگر همزمان با برداشت و تحویل محصول گندم به مراکز در سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۷۷۱۸ محموله گندم از ۶۲۴۴  گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

او با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به وسلیه بخش دولتی و خصوصی انجام می شود، گفت: کشاورزان می‌توانند گندم خود را به مراکز دولتی و خصوصی اعم از کارخانجات آردسازی، سیلوهای ذخیره‌سازی گندم و مراکز مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) تحویل دهند.

زمانی با اشاره به اینکه تاکنون ارزش ریالی خرید تضمینی گندم ۲۱۸۲ میلیارد تومان است، افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، بیان کرد: کشاورزان می‌بایست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

زمانی تصریح کرد: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع شده و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه گندم‌های سن زده بالای ۴ درصد فقط در سیلوی ولایت سلطانیه تحویل گرفته می شود، توضیح داد: محموله‌های گندم بالای ۵ تن در مراکز و سیلوهای استاندارد و کمتر از ۵ تن قابل تخلیه در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون‌های روستایی) قابل تحویل است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای بررسی کیفیت روند خرید تضمینی گندم توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت کارشناسان اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی از مراکز خرید گندم در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha