• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403061307849
  • خبرنگار : 50163

هشدارها برای سد کینه‌ورس ابهر به صدا درآمده است

هشدارها برای سد کینه‌ورس ابهر به صدا درآمده است
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان مدیر منابع آب ابهر گفت: در صورت تداوم وضعیت فعلی مصرف آب، هشدارها برای سد کینه‌وس ابهر به صدا در خواهد آمد.

سیدحسن ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به حال و روز ناخوش سد کینه‌ورس ابهر، اظهار کرد: در حال حاضر این سد یکی از بحرانی‌ترین سدهای استان زنجان است.

وی با بیان اینکه روزانه سطح دریاچه سه سانتی‌متر افت می‌کند، ادامه داد: ۳.۵ الی ۴ متر مانده است تا به آخرین دریچه این سد برسیم.

ابراهیمی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۲۰ لیتر در ثانیه از آب این سد برای شرب دو شهرستان ابهر و خرم‌دره به غیر از کشاورزی اختصاص داده شده است که ۶۰ درصد از این آب برای ابهر و ۴۰ درصد نیز برای خرم‌دره استفاده می‌شود.

او با تاکید بر اینکه با تداوم وضعیت فعلی خطر جدی بیخ گوش سد است، ادامه داد: با توجه به کم شدن بارش‌ها از تک تک مردم درخواست داریم صرفه‌جویی در مصرف آب را به معنی واقعی کلمه جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا، سد کینه‎‌ورس در استان زنجان و در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب‌ غربی شهرستان ابهر و حدود پنج کیلومتری روستای کینه‌ورس قرار دارد.

این سد بر روی شاخه‌ کینه‌ورس از رود ابهررود که از جنوب به طرف شمال جریان دارد و به دشت تاکستان وارد می‌شود به منظور ذخیره آب جهت تأمین آب شرب شهر ابهر و همچنین توسعه کشاورزی و باغ‌داری حد فاصل ابهر و تاکستان احداث شده است.

وضعیت سد کینه‌ورس ابهر نیز بنا به اعلام کارشناسان در شرایطی قرار دارد که فقط ۲۱ درصد حجم پر است و امسال ورودی این سد ۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۸:۱۱

زمانی که باید مدیریت مصرف میشد به خاطر نبود نیروی متخصص بر سر کار نشد و الان داره میشه نوشدارو بعد از مرگ صحراب،البته از حق هم نگذریم ملت ایران به خاطر ارزان قرار گرفتن آب و برق در اختیارشان از بد مصرف ترین ها هست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۸:۳۱

یه فکری کنید برای این وضع چند سال دارید میگید آب این سد داره تموم میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۹:۰۱

وقتی که برف و باران نمی بارد از کجا می خواهید آب بیاورید سد را پر کنید.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۹:۲۳

باسلام سد کینه ورس فقط برای ابهر وخرم دره نیست حق آبه مناطق مختلف ازجمله فارسجین ضیاءآباد تاکستان بوئین زهرا وروستاهای مسیر میباشد که بعلت استان شدن قزوین حق آبه را استان زنجان از این مناطق دریغ می‌دارد وباعث خشک شدن درختان وچاه وقناتهاشده است

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۰:۳۹

اون موقع که بایدسدوآب گیری میکردین آب وبازکردین رفت.شمابایدالان بجای اینکه بگین سدآب نداره توضیح بدید چرا امسال باوجودباراندگی مناسب آب سد وبازکردین وآبگیری نکردین

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۰:۴۳

اکثر مردم این منطقه باغدار هستند وچون بارش کم بوده اکثر باغات دچار بی آبی شده ، و مشاهده می‌گردد که افرادی از آب شهری برداشت کرده و با تانکر به باغ ها منتقل می‌کنند، گروهی از شیرهای آبیاری پارک‌ها و پشت کنتور استفاده میکنند.که مسئولان سازمان آب باید پیگیری کنند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۱:۰۲

یکی از غیر اصولی ترین سدهای ایران وجهانه!غیراز این که زمینهای اطراف سد رو باتلاقی وغیر قابل استفاده کرده بدلیل نوع خاک آن که خاک رس می باشد...زمینهای پایین دست آن هم که از این رودخانه ی فصلی واز آب سیلابی آن سهم داشته ودارند خشک و لم یزرع کرده!!!!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۰۰:۴۰

۴۰ درصد از آب به کارخانه های فولاد میره

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۰۱:۱۲

یه سر به پارک ها و بوستان های محله بزنید ببینید چه حجم آب برای آبیاری باز شده و داره هدر میره مگه ۲۴ ساعته چمن آبیاری میکنن که تو شهر ما این اتفاق میوفته.نمونش پارک مادر فرهنگیان یا پارک خانواده شهرک برق و ....