• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403042717894
  • خبرنگار : 50976

رئیس سازمان بسیج دانشجویی:

دانشجویان فضای جامعه را تغییر می‌دهند

دانشجویان فضای جامعه را تغییر می‌دهند

ایسنا/فارس رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور دانشجویان را تغییردهنده فضای جامعه ارزیابی کرد و خواستار توجه به این نقش مهم شد.

هادی قاسمی امروز (۲۷ تیر ماه) در مراسم تکریم و معارفه فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس که در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، با تاکید بر نقش مهم دانشجویان در جامعه، بیان کرد: افرادی که فضا را دنبال می‌کنند و تغییرات را در جامعه به‌وجود می‌آورند، دانشجویان هستند.

وی با طرح این پرسش که چرا بسیج در دانشگاه تأسیس شد، مگر نمی‌شد با همان منطق و ساختار فضای دانشگاه ادامه پیدا کند، گفت: این‌ها پرسش‌هایی است که اگر معرفت به مأموریت‌مان نداشته باشیم، نمی‌دانیم در کدام جایگاه قرار داریم و لازم است در این‌باره صحبت کنیم تا بدانیم چه مأموریتی در انتظار ماست و باید چه منطقی را دنبال کنیم.

قاسمی اظهار کرد: اوایل دهه ۷۰ بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف شکل گرفت و عمدتاً رزمندگان که دانشگاه را جبهه می‌دانستند سنگر علم را جبهه قرار دادند و در فضای دانشجویی، میدان‌دار شدند و منطق امام را دنبال کردند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: در یک دوره بسیج دانشجویی صیانت از حاکمیت دینی را در دستور کار قرار داد. در دهه ۸۰ منطق دفاع از جمهوریت را در دستور کار قرار دارد و از رأی مردم صیانت کرد. در دهه ۹۰ مفهوم مبارزه با فساد را در دستور کار قرار داد و نقش‌آفرینی خود را در موضوعات مختلف نشان داد. در دهه پیش‌ رو هم مسئله پیشرفت را به‌عنوان یک موضوع در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: در همه این سال‌ها دولت‌های تشکیل‌شده همسو با این منطق و متفاوت با این منطق حضور داشتند و جریان بسیج دانشجویی بوده که فضای خود را در راستای کارآمدی کشور و صیانت از آرمان‌ها قرار داده است.

قاسمی گفت: تمام ثروت این منطق بدنه دانشجویی آن است و تلاش کرده است از سنگر دانشگاه و آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت کند. بنابراین ثروت اصل این تشکیلات ساخت انسان‌هایی است که بار مسئولیت به دوش می‌کشند تا آینده کشور را در مسیر درست قرار دهند.

وی ادامه داد: شعار مجموعه بسیج دانشجویی نقش‌آفرینی در جامعه است که در میدان‌های مختلف این منطق را دنبال و پیگیری کند و البته ثمره‌های این منطق را در موضوعات خصوصی و اجتماعی مشاهده کردیم.

قاسمی گفت: اگر در جایی دچار مشکل هستیم و اگر خللی در اداره کشور وجود دارد این خلل متوجه خودمان است. باید ناظر به مسائل و مشکلات مردم قرار بگیریم و اگر فاصله‌ای بین ما و مردم قرار گرفته است، علت آن را باید در خودمان دنبال کنیم. به اندازه‌ای که نقش‌آفرینی داشته‌ایم، توانسته‌ایم مردم را همراه کنیم، کما اینکه در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: باید بررسی کنیم در چه زمینه‌هایی ضعف داریم که باید برطرف شود و سعی کنیم نقاط قوت خود را تقویت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha