• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060804705
  • خبرنگار : 50649

امام جمعه شیراز:

ظرفیت‌های نخست فناوری‌های سلامت را شناسایی و عملیاتی کنیم

ظرفیت‌های نخست فناوری‌های سلامت را شناسایی و عملیاتی کنیم

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس خواستار شناسایی ظرفیت‌های نخست حوزه فناوری‌های سلامت شد تا بتوان آن‌ها را عملیاتی کرده و به دنیا ارائه کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۸ شهریورماه در مراسم بهره‌برداری از ۸۱ پروژه سلامت‌محور فارس که به مناسبت هفته دولت در شیراز برگزار شد، ضمن تکریم یاد شهدای دولت، تأکید کرد: شهدای دولت و خدمت عیاری در خدمتگزاری و فعالیت در کشور را تعریف کردند.

وی تأکید کرد: اکنون زمان کار است و باید برای افزایش رفاه و ثروت کشور تلاش و به گونه‌ای کار کنیم که در تمام دنیا به ایران و ایرانی نیاز داشته باشند.

امام جمعه شیراز از ایجاد گروه هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور جوانان نخبه دانشگاه ابراز خوشحالی کرد و افزود: باید بتوانیم فناوری‌های حوزه سلامت را به سایر کشورهای دنیا ارائه کنیم و در این راستا نیاز است بخش‌هایی که می توانیم در آنها سرآمد و اول باشیم را شناسایی و در این زمینه به صورت عملیاتی وارد شویم.

آیت‌الله دژکام همچنین بر ضرورت افزایش اطلاع‌رسانی از خدمات و فعالیت‌های حوزه سلامت تأکید کرد و گفت: این اقدام موجب دلگرمی و هم‌افزایی بیشتر می‌شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: کارهای بزرگی در استان انجام شده، اما هنوز جای کار وجود دارد.

جعفر قادری افزود: وظیفه ما در مجلس شورای اسلامی نیز حمایت از حوزه سلامت است و در ادوار مختلف تلاش شده تا بخش سلامت در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم نیز با دستور شهید رئیسی کارهای بزرگی در حوزه های مختلف از جمله حوزه سلامت انجام شد، ادامه داد: در مجلس نیز مباحث مختلفی برای توسعه حوزه‌های مختلف از جمله سلامت پیگیری شده و می‌شود.

قادری با تاکید بر اهمیت تعامل بخش‌های دولتی و خصوصی افزود: باید در زمینه‌های مختلف به ویژه تامین تجهیزات پزشکی درمانی از ظرفیت‌های غیردولتی استفاده کنیم و این تعاملات تقویت شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره در زمینه‌های علمی مختلف حرف برای گفتن داریم، تاکید کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز کارهای خوب و بزرگی در حوزه هوش مصنوعی انجام شده است که می‌تواند به توسعه علمی کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و رییسی گفت: امسال تعداد قابل توجهی پروژه در حوزه سلامت بهره‌برداری می‌شود که شامل ۸۱ پروژه در حوزه‌های مختلف است.

سیدوحید حسینی، این پروژه‌ها را شامل ۲۹ پروژه بهداشتی، ۳۳ پروژه درمانی، ۵ پروژه آموزشی رفاهی، ۹ پروژه تجهیزات پزشکی و ۵ پروژه در سایر بخش‌ها برشمرد و گفت: حق مردم استان و حق خدمت گیران در جنوب کشور است که بهترین خدمات را دریافت کنند و این پروژه‌ها نیز در همین راستا به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha