• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060804767
  • خبرنگار : 50649

دبیر جامعه روحانیت شیراز:

اولویت اول کشور بهبود معیشت مردم است

 اولویت اول کشور بهبود معیشت مردم است

ایسنا/فارس دبیر جامعه روحانیت شیراز اولویت نخست کشور را بهبود معیشت مردم دانست که باید به سرعت بهبود یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری امروز، ۸ شهریورماه در نشست امروز اعضای جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اهمیت و اولویت مسئله معیشت مردم با اشاره به سخنان معظم رهبری گفت: امروز دیگر نقشه راه برای همه مسئولان و به‌ویژه رئیس جمهور مشخص است و مهم‌ترین وظیفه‌ای که بر دوش کابینه جدید است بحث معیشت مردم است که رهبری فرزانه انقلاب هم بر آن تاکید داشته‌اند و باید تدابیری اندیشیده شود که وضعیت سخت معیشتی مردم به سرعت بهبود یابد.

وی بیان کرد: هر چند مرکز خدمات حوزه‌های علمیه حرکت رو به جلو داشته اما با توجه به اینکه وضعیت معیشت طلاب هم به سختی مردم است باید تلاش مضاعف و برنامه‌های مهم‌تری برای بهبود این وضع در دستور کار قرار گیرد.

مسئول حوزه علمیه محمودیه ادامه داد: گاها خدماتی که به خانواده‌های بی سرپرست طلاب داده می‌شود کفاف خرج ماه یک نفر را هم نمی‌دهد و همین‌طور سقفی که برای پرداخت هزینه درمان تعیین شده بر طرف کننده نیازهای واقعی طلاب نیست و گرانی دارو چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: موضوع مسکن طلاب یکی از معضلات اساسی این قشر است و هزینه ودیعه برای تامین یک آپارتمان در مناطق معمولی شهر به اندازه‌ای بالاست که برخی طلاب خانواده‌های خود را به روستاهای اطراف منتقل کرده‌اند و همین عدم رسیدگی‌ها باعث کاهش ورودی حوزه‌ها و عدم استقبال مردم شده است.

طاهری در پایان با تبریک هفته دولت تصریح کرد: در این هفته که هفته گرامیداشت دولت است باید کمر همت به خدمت هر چه تمام‌تر به مردم بست و نباید تردید داشت که رمز موفقیت دولتمردان ما حرکت بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و هر جا به آن عمل شود به جلو خواهیم رفت و هر جایی عمل نشود دچار ضربه خواهیم شد و بحمد الهی این روحیه عمل به فرمایشات رهبری و اسناد بالادستی در پزشکیان ظهور و بروز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha