• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403060804898
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۸ شهریور؛ رویکرد پزشکیان در تعامل با دانشجویان/دیدارهای عارف با همتایان سابق خود

اخبار سیاسی ۸ شهریور؛ رویکرد پزشکیان در تعامل با دانشجویان/دیدارهای عارف با همتایان سابق خود

«تودیع و معارفه وزیر علوم»، «دیدار معاون اول رئیس جمهور با همتایان سابق خود»، «حادثه در کارگاهی از مراکز سپاه اصفهان» و... از موضوعات مهم خبری هشتم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز آئین تکریم و معارفه محمدعلی زلفی گل و حسین سیمایی صراف وزاری علوم، تحقیقات و فناوری در دولت های سیزدهم و چهادرهم در ساختمان وزارت علوم با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد.

مسعود پزشکیان در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با اشاره به تاکید مقام معظمر رهبری بر برپایی کرسی آزاداندیشی، خاطرنشان کرد: دانشجو باید بتواند حرف خود را مطرح کند و ما باید با منطق جواب دانشجو را بدهیم. دانشجو را می توان هدایت و توجیه کرد و اگر  هم حق با دانشجو است من باید خودم را اصلاح کنم نه اینکه او را محروم کنم. اگر دانشجو عیب من را می گوید به جایی که او را بشکنم باید خودم را بشکنم. اگر توانستیم این را بپذیریم آن وقت مملکت آباد می شود. 

رئیس جمهور صبح امروز هم در مجمع عمومی فصلی فرهنگستان علوم پزشکی حضور یافت و با بیان اینکه هر کس بتواند اسناد بالادستی کشور را اجرا کند با ماست و هر کس نتواند با ما نیست، تصریح کرد: خیلی مهم است که ما بدانیم که همه چیز را نمی‌دانیم. وقتی این را بدانیم به سراغ دانستن یا کمک گرفتن از افرادی می‌رویم که می‌دانند. اینجاست که انجمن‌ها و گروه‌هایی که بر محور دانایی و تخصص تشکیل شده‌اند، از جمله فرهنگستان علوم پزشکی بسیار می‌توانند به ما کمک کنند.

همچنین در پی فوت یک متهم در تحت نظرگاه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان، رئیس دولت چهاردهم دستور به بررسی جوانب این حادثه را صادر کرد.

پزشکیان سردار مومنی وزیر کشور را مامور کرد ضمن اعزام این کمیته‌ به لاهیجان، تمامی جوانب حادثه را بررسی و گزارش نهایی را در اسرع وقت به هیأت وزیران اعلام کند.

لازم به ذکر است که دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان هم از بازداشت پنج افسر نیروی انتظامی در رابطه با پرونده فوت این متهم خبر داد.

پزشکیان در پاسخ به تماس تلفنی «یوناس گاهر اشتوره» نخست وزیر نروژ هم با تاکید بر اینکه سیاست ایران پرهیز از درگیری، تعامل و گسترش روابط با همه کشورهای دنیاست، افزود: ایران هرگونه تجاوزگری در دنیا را محکوم می‌کند، سیاست ما صلح و دوستی، پرهیز از تنش و درگیری و تعامل و گسترش روابط با همه کشورهای دنیا است، ولی اگر قرار باشد کشور ما با تحریم و فشار وادار به انجام کاری شود، قطعا رویکرد و رفتار ما نیز به سمت و سوی دیگری سوق داده خواهد شد.

****

به مناسبت هفته دولت و در راستای تکریم جایگاه و قدردانی از زحمات معاونین اول پیشین روسای جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا عارف به دیدار همتایان پیشین خود از جمله «محمد مخبر، اسحاق جهانگیری، محمدرضا رحیمی، خانواده مرحوم پرویز داوودی، خانواده مرحوم دکتر حسن حبیبی» رفت و ضمن گفت و گو در فضایی صمیمی بر آمادگی دولت «وفاق ملی» در بهره گیری از تجربیات و نظرات کارشناسانه آنها در اداره بهتر امور کشور تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور سپس با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود روایتی از این دیدارها منتشر و تاکید کرد که بنای ما در دولتِ وفاق ملی، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تجارب مدیران است.

****

توصیه ها و پیشنهادات صاحب نظران و فعالان سیاسی درباره برنامه‌ها و اولویت‌های دولت چهاردهم همچنان ادامه دارد و در همین راستا احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه طرح کلیات رئوس برنامه هفتم توسعه باید از جانب دولت انجام گیرد، انتظار دارد که سیاست‌های لازم برای رشد هشت درصدی، حل ناترازی های انرژی و سیاست های ارزی برای توسعه کشور و مهار تورم به طور جدی در دولت چهاردهم دنبال شود و در اولویت امور آن قرار گیرد. 

همچنین سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی با اشاره به اولویت‌های تعیین شده از سوی رهبر انقلاب برای دولت چهاردهم تاکید دارد که از مدیران دولت انتظار می‌روند که نسبت به ارتقای وضعیت معیشت مردم جامعه و همچنین بهبود شاخص‌های اقتصادی اقداماتی فوری انجام دهند و مسائلی نظیر تورم و گرانی را برطرف نمایند.

محمدجواد جمالی فعال سیاسی هم معتقد است: امروز که تیم اقتصادی دولت یک دست بوده و مجلس نیز آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده است، باید با جدیت برای تحقق اولویت هایی که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند، گام برداشته شود.

****

بامداد امروز هم روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای از نشت گاز در یک کارگاه وابسته به سپاه این استان خبر داد و اعلام کرد که در یک کارگاه از مراکز سپاه در استان اصفهان بر اثر نشت گاز، متاسفانه یک نفر شهید و تعداد ۱۰ نفر مصدوم شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha