• سه‌شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403042617170
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رئیس ستاد مرکزی پزشکیان در کرمانشاه:

توسعه کرمانشاه مستلزم همدلی، وفاق و همفکری دلسوزانه است

توسعه کرمانشاه مستلزم همدلی، وفاق و همفکری دلسوزانه است

ایسنا/کرمانشاه رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در کرمانشاه با بیان اینکه ستاد جایگاه مشورتی برای سیستم‌ اجرا دارد، گفت: توسعه کرمانشاه مستلزم همدلی، وفاق و همفکری دلسوزانه و خالصانه است.

دکتر محمدرضا سعیدی رویکرد دولت دکتر پزشکیان در تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای انتخاب وزیران را فرصتی مطلوب به منظور نقش آفرینی نهادها، احزاب، انجمن‌های تخصصی، دانشگاه‌ها، اقوام، مذاهب و مشارکت مردم در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری ارزیابی کرد و اظهار داشت: این روند عملیاتی و شفاف، تحقق شعار بازگشت امید به جامعه و زمینه ساز اعتمادزایی و امیدآفرینی می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی دکتر مسعود پزشکیان در کرمانشاه در ادامه ضمن تشریح ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان برای قرارگرفتن در مسیر توسعه پایدار، به لزوم اجماع، وحدت، وفاق و همدلی برای برون رفت کرمانشاه از شرایط سخت کنونی به دلیل مشکلات ناشی از بیکاری، تورم، حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مشارکت مطلوب مردم کرمانشاه در انتخابات پیامی واضح و روشن برای بازگشت امید بود.

وی با اشاره به ایجاد بستری برای هم‌اندیشی و مشورت پذیری در ساختار ستاد استانی متناسب و متناظر با ستاد مرکزی، گفت: بر اساس زمانبندی مشخص شده اقدامات در روندی شفاف اعلام و عملیاتی می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه ستادها جایگاه مشورتی و مردم جایگاه نظارتی دارند، هدف از ایجاد و تشکیل شورای راهبری و کارگروه‌ها را تحقق شعار دولت مبنی بر باور به مشورت و مشارکت نهادهای علمی، مدنی، نخبگان دانشگاهی و اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد، احزاب و همه مردم اعلام کرد و گفت: این ساز و کار شفاف زمینه ساز شایسته یابی و شایسته‌گزینی در سیستم اجرا با مشارکت مردم خواهد شد.

رئیس ستاد مسعود پزشکیان در کرمانشاه گفت: در انتخابات و پیروزی دکتر پزشکیان، همه ستادها، اقشار مختلف و شهرستانها حتی در دورترین نقاط استان، اقوام، مذاهب، نهادها و احزاب تلاش و کوشش مستمر  داشتند و ایجاد بستری برای دریافت پیشنهادات همه عزیزانی که همدلی و همراهی مؤثری داشته‌اند از وظایف ذاتی ستادها است که حتما شیوه دریافت نظرات در قالب پلتفرم مشخص و ساز و کاری دقیق اطلاع رسانی ‌می شود. در این بین نباید خبرسازی و لابی‌گری غیرشفاف سبب دلسردی مردم شود.

سعیدی لزوم حفظ انسجام همه فعالان و نخبگانی  که دل در گرو توسعه کشور و استان دارند را خواستار شد و گفت: کارگروه‌ها در همه استان‌ها و از جمله کرمانشاه برای تدوین شاخص، استخراج معیار و سنجه‌ها بر پایه دریافت اطلاعات و مشورت کارشناسی تشکیل شده و بر این اساس تجزیه و تحلیل شرایط پیچیده و سخت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استان  و سپس بازخورد و اصلاح و بازنگری را در ادامه خواهیم داشت تا منجربه ترسیم چشم اندازی مطلوب و واقع گرایانه برای آینده با جمع اوری ‌ایده‌ها و دیدگاه های مختلف در باب مدیریت توسعه استان شود.

وی حضور موثر بانوان، جوانان و اقوام و اقشار را در کارگروه‌ها با توجه به ماهیت و زمانبندی جلسات ویژگی مطلوب این کمیته‌ها ذکر و تاکید کرد: وظایف و اختیارات کمیته ها تشریح و اطلاع رسانی می‌شود و محدودیتی برای حضور علاقمندان وجود ندارد و ماهیت کارگروه ها بر جلب مشارکت است. همچنین بر پایه جایگاه مشورتی ستاد و بر اساس مسئولیت و اختیار شورای راهبری در آینده گزارش‌های تحلیلی و نتایج تدوین شاخص‌ها و معیارها به مقام ارشد استان نیز تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: پیش فرض باورمندی به ضرورت انسجام، همگرایی، همراهی و همدلی و معتقد و عامل به تخصص گرایی و شایسته گزینی در کلیه مراحل فارغ از هرگونه نگرش جناحی مدنظر قرار می‌گیرد تا این مشارکت زمینه ساز ایجاد امید در جامعه شود و به فرصتی برای پیشرفت، همبستگی و وحدت تبدیل گردد. 

وی با بیان اینکه فعلا برای تعیین مصداق و یا پیشنهاد مدیران اجرایی تصمیمی گرفته نشده، تاکید کرد: اقدامات در روندی بسیار شفاف و به صورت مرتب به استحضار مردم خواهد رسید.

سعیدی بهبود معیارها و روزآمدی روش‌های جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای را با تاکید بر شایستگی های کلیدی و بررسی تناسب شخصیت شاغل با شغل با رعایت الزامات محلی و استانی گامی مهم در تحقق برنامه‌های اصلاح نظام اداری ارزیابی کرد و گفت: دولت دکتر پزشکیان با استفاده از خرد جمعی و شناسایی نقاط قوت و ضعف هر استان و تدوین شاخص و معیاری برای ارزیابی،  پیشگام و پیشقدم مشارکت گرایی و مردم خواهی است و در واقع نقش مردم را تقویت می‌کند.

وی فعالیت کارگروه‌ها را برای صیانت از حقوق مردم مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم این فعالیت‌ها با بهره گیری از تجارب و مطالعات پیشین، اسناد بالادستی، مبانی نظری و تجربیات ارزشمند فعالان این عرصه به تبیین عناصر مؤثر در نظام مدیریت، شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نیازمندی‌ها منجربه شود و در واقع وضعیت مردم استان با خلق ارزش‌های مشترک بهبود یابد.

رئیس ستاد دکتر پزشکیان در کرمانشاه گفت: با احترام  به همه کسانی که دل درگرو موفقیت دولت دکتر پزشکیان و سربلندی ایران و استان کرمانشاه دارند؛ اعلام می داریم هیچ مساله غیر شفاف و محرمانه ای در مجموعه اداره کنندگان ستاد انتخاباتی و شورای راهبری و کارگروه ها وجود ندارد و با دیده منت نقطه نظرات و نگرش همه همراهان عزیز را جمع آوری و از  همه علاقمندان و نخبگان استان نیز دعوت می کنیم  در فرایند کار شورای راهبری و کارگروه ها ما را یاری دهند.

سعیدی در پایان گفت: به همه دلسوزان استان اطمینان کامل می دهم مانع از هرگونه حق کشی، انحراف و عدم شفافیت در پیشبرد امور خواهیم شد و همه همراهان گرانقدر ستاد را دعوت به همکاری و حفظ انسجام و تبعیت از رویه‌های شفاف و معقول می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۷ ۰۰:۲۱

👍🌹