• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403060301026
  • خبرنگار : 50182

استاندار کرمانشاه: 

در تلاشیم فعالیت مرز خسروی در طول سال ۲۴ ساعته باشد

در تلاشیم فعالیت مرز خسروی در طول سال ۲۴ ساعته باشد

ایسنا/کرمانشاه  استاندار کرمانشاه از پیگیری برای ۲۴ ساعته‌شدن فعالیت مرز خسروی در طول سال خبر داد.

محمدطیب صحرایی در جمع خبرنگاران حاضر در مرز خسروی، با اشاره به اوج‌گیری موج بازگشت زوار گفت: تاکنون تردد بیش از ۷۰۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی به ثبت رسیده است.

وی افزود: روند فعلی ترددها از مرز خسروی نشان می‌دهد که تا پایان عملیات اربعین، میزان تردد زوار از این مرز از سال گذشته فراتر خواهد رفت.

وی افزود: این میزان استقبال نشان می‌دهد که مرز خسروی کم کم در حال بازگشت به جایگاه اصلی خود است و پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

صحرایی با اشاره به شناسایی نقاط ضعف مرز خسروی در اربعین سال گذشته، گفت: یکی از مشکلات ما مربوط به عدم شناخت این مرز از سوی رانندگان عراقی بود و همین امر موجب شده بود زوار برای برگشت به مرز خسروی دچار مشکل شوند.

وی افزود: خوشبختانه طی یک سال اخیر اقدامات بسیاری در این زمینه صورت گرفت و با توجه به تفاهم‌نامه‌ها و توافقات صورت گرفته این مشکل به طور کامل مرتفع شد، طوری که امسال حتی یک مورد شکایت از سختی مسیر بازگشت نداشته‌ایم.

وی افزود: در حال این حاضر این مرز به طور کامل شناخته شده و مشکلات مربوط به بازگشت زوار به طور کامل رفع شده و پیش‌بینی می‌شود سال آینده هم استقبال از این مرز روند صعودی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: در حال حاضر انتظار ما این است که فعالیت مرز خسروی بعد از ایام اربعین هم به صورت ۲۴ ساعته ادامه داشته باشد و شاهد تردد کاروان‌های زیارتی از این مرز باشیم.

وی افزود: مصوبات لازم برای فعالیت ۲۴ ساعته مرز در دیگر ایام سال از مراجع بالادستی از قبل گرفته شده و تاییدیه‌های امنیتی و انتظامی آن اخذ شده است.

صحرایی گفت: روز گذشته هم وزیر کشور تاکید کردند که بعد از ایام اربعین شاهد تداوم تردد کاروان‌های زیاتی از مرز خسروی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha