• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403042114786
  • خبرنگار : 50659

مدیرکل امور مالیاتی استان:

مالیات ۷۰۰ خانه خالی در اردبیل باید پرداخت شود

مالیات ۷۰۰ خانه خالی در اردبیل باید پرداخت شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل بر اساس آخرین اطلاعات و آمار سامانه املاک و اسکان ۷۰۰ خانه خالی شناسایی شده تا اخذ مالیات از آنها در دستور کار قرار گیرد.

داریوش سرخانی‌مقدم ۲۱ تیر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: درآمد مالیاتی استان در سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که توانسته‌ایم صد درصد برنامه ابلاغی را تحقق داده و منابع مالیاتی را جمع‌آوری کنیم.

وی تصریح کرد: مبلغ مصوب برای استان در سال گذشته ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود که ما کمی بیشتر از آن مبلغ مالیات دریافت و به خزانه واریز کردیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل وصولی مالیات کشور را ۸۰۴ همت در سال گذشته اعلام کرد و گفت: سهم درآمدهای مالیاتی استان اردبیل ۴۰ صدم درصد حتی کمتر از نیم درصد مالیات کشور بوده و ما در بین ۴۱ اداره کل مالیاتی در کشور در وصول مالیات توانستیم جایگاه ۳۳ را به دست آوریم.

سرخانی‌مقدم افزود: امسال نیز قرار است ۴۵ همت مالیات در کشور به دست آید که تا ۲۰ تیرماه در استان اردبیل ۹۷۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که ۶۷ درصد برنامه تعریف شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل خاطر نشان کرد: نسبت به سال گذشته ما روند کاهشی را در وصول منابع مالیاتی شاهد هستیم به طوری که سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان در تیرماه وصولی مالیات داشتیم که این رقم در ۲۰ تیرماه امسال به ۹۷۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

سرخانی‌مقدم به فعالیت سامانه املاک و اسکان برای شناسایی واحدهای مسکونی خالی اشاره کرد و ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی متولی این امر است و در استان اردبیل نیز بر اساس آخرین اطلاعات و آمار این سامانه ۷۰۰ خانه خالی شناسایی شده تا اخذ مالیات از آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای ۴۱۶ مودی در این حوزه ابلاغ قانونی انجام شده و پرونده‌ها در حال دادرسی مالیاتی است و ۲۴۰ پرونده نیز قطعی شده که در مسیر ابلاغ و وصول درآمد مالیاتی از محل خانه‌های خالی هستیم.

سرخانی‌مقدم رویکرد سازمان امور مالیاتی را عدم فشار بر روی مودیان اعلام کرد و گفت: طبق اطلاعات محاسبه‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود و مأموریت ما مبارزه با فرار مالیاتی است که در این زمینه سعی بر به‌روزرسانی معوقات مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: مودیان می توانند در موقع پرداخت مالیات نحوه و محل هزینه کرد آنرا در سامانه تعیین کنند و این به صورت کشوری امکان پذیر است.

سرخانی‌مقدم میزان مالیات توزیعی ارزش افزوده را در استان ۴۶۰ میلیارد تومان بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و امور عشایری اعلام کرد و افزود: سهم شهرداری اردبیل از این میزان مالیات ارزش افزوده ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که صرف احداث پل قدس، نیایش، شهید سلیمانی و رنگامیزی و اجرای طرح‌های عمرانی شده است.

وی تصریح کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان سال گذشته برای حوزه بهداشت و سلامت و ۱۶ میلیارد تومان نیز برای حوزه ورزش و جوانان از این محل منابع اختصاص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha