• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403051006654
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد:

ارجحیت شیر مادر بر هر تغذیه جایگزین دیگر

ارجحیت شیر مادر بر هر تغذیه جایگزین دیگر

ایسنا/اردبیل معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همزمان با هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر بر ارجحیت تغذیه با شیر مادر به خاطر مزایای بی‌شمار برای شیرخواران بر هر گونه تغذیه جایگزین تاکید کرد.

دکتر محمد جعفرزاده، دهم مرداد با اشاره به هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: شعار این هفته که از ۱۰ الی ۱۶ مردادماه برگزار می شود با عنوان «حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیرمادر برای همه» نامگذاری شده است.

وی ضمن تبریک این هفته بیان کرد: با توجه به اینکه هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر سالجاری در راستای دستیابی به اهدافی از جمله ارتقاء آگاهی جامعه در خصوص چالش های موجود در حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر و توسعه بستر مناسب جهت دسترسی برابر به تغذیه با شیر مادر با تمرکز بر گروههای آسیب پذیر جامعه می باشد، همراهی و حمایت کلیه افراد و سازمان ها را طلب می کند، لذا تلاش برای ترویج تغذیه با شیر مادر باید در تمامی سطوح جامعه ادامه یابد.

معاون بهداشت دانشگاه اظهار کرد: به موازات پذیرش روزافزون شیردهی از لحاظ فرهنگی و آگاهی رو به گسترش در مورد فواید شیرمادر، در محیط کار نیز باید گرایش بیشتری نسبت به تغذیه با شیر مادر ایجاد شده و مسئولین بهداشتی و همچنین عامه مردم باید تلاش خود را برای تضمین قانونی حمایت از تغذیه با شیر مادر ادامه دهند و به عنوان یکی از حقوق اولیه به رسمیت شناخته شود.

وی با اشاره به ارجحیت تغذیه با شیر مادر به خاطر مزایای بی شمار برای تمامی شیرخواران بر هر گونه تغذیه جایگزین گفت: توجه به بند ۲۲ قانون جوانی جمعیت در رابطه با این موضوع، کلیه ادارات و سازمان های دارای کارکنان زن را موظف می‌کند زیر ساخت های لازم در خصوص حمایت از مادران شیرده و فضای مناسب جهت استراحت و شیردهی در راستای تحقق و ارتقاء برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر را فراهم کنند.

معاون بهداشت دانشگاه در پایان تاکید کرد: در حال حاضر در حوزه بهداشت با ارائه آموزش های صحیح به مادران در طول دوران بارداری و شیردهی و ارجاع موارد خاص به مشاوران تخصصی شیر مادر، زمینه حمایت و تشویق مناسب برای شیردهی مادران فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha