• جمعه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403051207879
  • خبرنگار : 71290

سفارت ایران در ایتالیا تاکید کرد؛

ایران نمی‌تواند نسبت به ترور میهمان خود بی‌تفاوت بماند

ایران نمی‌تواند نسبت به ترور میهمان خود بی‌تفاوت بماند

در پی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در بیانیه‌ای تاکید کرد: رهبران رژیم صهیونیستی که نزد دادگاه بین المللی کیفری به نسل کشی متهم شده‌اند و تحت تعقیب بین المللی قرار دارند باید بدانند که سیاست ترور و خشونت بی نتیجه است و راه مقاومت برای بازپس گیری سرزمین های غصب شده و احقاق حقوق حقه ملت فلسطین با قدرت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به شرح زیر است:
جمهوری اسلامی ایران در فاصله اول آوریل تا روز پایانی جولای ۲۰۲۴ در اوج طوفانها و گردبادهای پرتلاطم منطقه و در پی حوادث داخلی خود در انتخاباتی رقابتی و با مشارکت مردم در کمال آرامش و همدلی فصل جدیدی در اداره کشور رقم زد.

این درحالی است که همزمان با روز تحلیف رئیس جمهور دکتر پزشکیان که منطقه و جهان را به صلح و آرامش و همدلی فراخواند؛ رژیم صهیونیستی منطقه و جهان را به سوی پرتگاه فاجعه آمیز ناامنی و بی ثباتی پیش می‌بُرد.

نزدیک به ۱۰ ماه است که جهان در سکوتی کر کننده نظاره گر نسل کشی، اقدامات مکرر تروریستی و تجاوزگرانه و کشتار هزاران کودک و زن و مرد بی گناه در باریکه غزه است. این سکوت و تشویق های مکرر حامیان باعث شد که غصابان جنایتکار غزه در تداوم جنایت های خود، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، یکی از رهبران منتخب مردم فلسطین و از طلایه داران مبارزه مشروع ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت را در اقدامی تروریستی در تهران به شهادت رساند.

همچنین در بخش دیگری از بیانیه سفارت ایران در ایتالیا آمده است: ترور ناجوانمردانه شهید هنیه در حریم جمهوری اسلامی ایران در حالی که مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران در مراسمی رسمی، سیاسی و دیپلماتیک تحلیف ریاست جمهوری با حضور بیش از ۱۱۰ هیات از سراسر جهان بود، نشانه آشکار دیگری از خوی تجاوزکاری، قانون شکنی و تروریستی رژیم صهیونیستی اسرائیل است.

البته بر همگان آشکار است که رژیم صهیونیستی در بن بست میدانی و سیاسی پس از ماه ها کشتار و جنایت و ویرانی در غزه قرار دارد. رهبران این رژیم که نزد دادگاه بین المللی کیفری به نسل کشی متهم و تحت تعقیب بین المللی قرار دارند باید بداند که سیاست ترور و خشونت بی نتیجه است و راه مقاومت برای بازپس گیری سرزمین های غصب شده و احقاق حقوق حقه ملت فلسطین با قدرت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

چنین اقدامات شنیعی نیز آخرین تلاش‌های این رژیم برای رهایی از پیامدهای نسل کشی، اشغالگری و سیاست های آپارتایدی است که البته جز بی آبرویی و خفت نتیجه ای در برنداشته و نخواهد داشت.

اقدام تروریستی اخیر در خاک جمهوری اسلامی ایران که به شهادت یکی از سمبل های مبارزه با تروریسم و اشغالگری منجر شد؛ نه تنها ناقض همه اصول، قوانین، مقررات و قواعد حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد است بلکه تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی است.
 
برهمگان آشکار و واضح است که جمهوری اسلامی ایران نمی تواند نسبت به ترور میهمان خود در خاک ایران بی تفاوت بماند. ایران همواره در طول تاریخ نشان داده است که از تمامیت ارضی، حاکمیت ملی ، عزت و اعتبار خود دفاع کرده است و به همه متجاوزان پاسخ متناسب داده است.

در این راستا جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر تعهد خود نسبت به قوانین و حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل، حق ذاتی و مشروع خود را در اقدام الزم در دفاع از امنیت ملی و حاکمیت خود علیه متجاوزان محفوظ می دارد.

محکومیت اقدام تروریستی و اقدام قاطع در مقابله با رفتارهای تروریستی آشکار رژیم صهیونیستی جز بدیهاتی است که جامعه بین المللی باید در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهد. چرا که ادامه مسیر سکوت در برابر رفتارهای غیرقانونی و تجاوزکارانه رژیم یاغی و نژادپرست و اشغالگر صهیونیستی می تواند جهان و منطقه را در شرایط حساس و پرتنشی قرار داده که برون رفت از آن هزینه های سنگینی به همه کنشگران تحمیل خواهد نمود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha