• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۸
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403042014392
  • خبرنگار : 90109

زیدان همچنان در صف انتظار/ دشان تا جام جهانی ماندگار شد

زیدان همچنان در صف انتظار/ دشان تا جام جهانی ماندگار شد

دیدیه دشان با وجود حذف فرانسه از جام ملت‌های اروپا به کارش در تیم ملی فرانسه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، حذف از یورو ۲۰۲۴ به معنای پایان کار دیدیه دشان در تیم ملی فرانسه نخواهد بود و خروس‌ها دست کم تا جام جهانی آتی او را روی نیمکت خود خواهند دید. این خبر به معنای ادامه انتظار زین‌الدین زیدان برای کار در تیم ملی فرانسه خواهد بود.

دیدیه دشان حتی پیش از شروع بازی سه‌شنبه‌شب فرانسه هم با انتقادهایی از سوی رسانه‌ها روبه‌رو شده بود؛ چرا که تیمش نه‌تنها در جام ملت‌های اروپا در آلمان که در همه تورنمنت‌ها پس از جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه فوتبال جذاب و تماشاگرپسندی را ارائه نکرده است. این در حالی است که فرانسه به خاطر انبوه بازیکنان بااستعدادی که در اختیار دارد در یک دهه گذشته پیش از شروع هر تورنمنتی به عنوان مدعی مطرح بوده است. ناکامی‌های اخیر باعث شده است تردیدهایی برای ادامه حضور دشان در نیمکت تیم ملی فرانسه پدید آید. با این همه فیلیپ دیالو، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، روز چهارشنبه، با پشتیبانی از دشان، از ادامه کار او در تیم ملی فرانسه خبر داد و به خبرنگار روزنامه ورزشی اکیپ گفت: «دلیلی نمی‌بینم قراردادش را لغو کنم.»

دشان اندکی پس از ناکامی در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قراردادش را با تیم ملی فرانسه تا جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید کرده بود.

دیالو با اشاره به این موضوع افزود: «نتایج اخیر به نفع او حرف می‌زنند. او به اهدافش دست یافته است.» فدراسیون فوتبال فرانسه پیش از شروع یورو ۲۰۲۴ رسیدن به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها را هدف مد نظر خروس‌ها در نظر گرفته بود که با وجود همه انتقادها به آن دست یافته‌اند. به این ترتیب «دیدیه به ماموریتش ادامه خواهد داد.»

خود این مربی هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است و در نشست خبری پایان بازی با اسپانیا گفته بود این سوالی است که رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه باید به آن پاسخ بدهد. حال با اظهار نظر صریح دیالو همه چیز درباره آینده تیم ملی فرانسه به‌خوبی روشن شده است. او همچنین از بررسی مشترک نمایش فرانسه در یورو خبر داد تا «روشن شود مشکل بازی نیمه‌نهایی چه بوده و چگونه می‌شد به فینال رسید.»

به گفته دیالو «تیم هنوز در کنترل کامل دشان است. من در یک ماه اخیر رفتار حرفه‌ای و اشتیاق فراوان برای ارائه بهترین عملکرد را شاهد بودم. تیم ملی فرانسه باید با همین شیوه به کارش ادامه دهد. سرمربی به بهترین شکل ممکن تیم را در این رقابت‌ها هدایت کرد.»

چنانچه دشان قصدی برای کناره‌گیری از سمتش نداشته باشد، زین‌الدین زیدان باید همچنان منتظر بماند. سال‌هاست از او به عنوان مربی آتی تیم ملی فوتبال فرانسه یاد می‌شود. زیدان که در دو دوره حضورش روی نیمکت رئال مادرید عملکردی درخشان را به ثبت رساند، از تابستان ۲۰۲۱ تاکنون هدایت هیچ تیمی را نپذیرفته است. پس از جام جهانی گذشته خبرهای زیادی درباره علاقه فراوان او برای کار در تیم ملی فوتبال فرانسه شنیده شد ولی این اتفاق دست کم تا تابستان ۲۰۲۴ رخ نداده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha