• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403042013944
  • خبرنگار : 50181

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان:

کرمانشاه می‌تواند قطب اقتصاد دیجیتال غرب کشور باشد

کرمانشاه می‌تواند قطب اقتصاد دیجیتال غرب کشور باشد

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس نظام صنفی رایانه‌ای کرمانشاه، این استان می‌تواند قطب اقتصاد دیجیتال غرب کشور باشد.

مصیب محبی در مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری اطلاعات که امروز(۲۰ تیر) با حضور جمعی از مدیران استان و فعالین حوزه ICT در محل برج فناوری کرمانشاه برگزار شد، از اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات یاد کرد که امروز جزو جدایی‌ناپذیر زندگی جامعه و همه مشاغل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوانی که استان کرمانشاه در حوزه اقتصاد دیجیتال دارد، گفت: ۳۰۰ عضو حقوقی، ۲۲۰ عضو حقیقی و ۹۸ مشاور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات زیر مجموعه نظام صنفی رایانه‌ای کرمانشاه هستند.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند با این ظرفیت قطب اقتصاد دیجیتال غرب کشور باشد، عنوان کرد: تحقق این مهم نیازمند همراهی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها و حمایت از فعالین عرصه اقتصاد دیجیتال کرمانشاه است.

محبی اظهار کرد: مصوبه‌ای در کشور و به تبع آن استان کرمانشاه داریم که بر اساس آن دستگاه‌ها برای برون سپاری خدمات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خود باید از ظرفیت شرکت‌ها و افراد بومی همان استان که عضو نظام صنفی رایانه هستند استفاده کنند که تقاضا داریم دستگاه‌های استان این مصوبه را رعایت کنند.

وی در ادامه از ظرفیت بسیار خوب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین برای سرمایه‌گذاری در حوزه ICT یاد کرد و افزود: تقاضا داریم در این زمینه نیز شرایط برای حضور شرکت‌های داخل استان تسهیل شود و از این فرصت بکر برای توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال استفاده شود.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون حمایت‌های خوبی از شرکت‌های فعال در حوزه ICT استان صورت گرفته، از پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به این شرکتها خبر داد و گفت: از این حیث رتبه اول کشور را داریم.

محبی در پایان از پیگیری برای برپایی نمایشگاه الکامپ در استان در مهر ماه امسال خبر داد و خواستار حمایت دستگاه‌های مربوطه در این خصوص شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha