• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403060100072
  • خبرنگار : 50182

دبیر ستاد اربعین کرمانشاه:

همه چیز برای موج بازگشت زوار از مرز خسروی فراهم است

همه چیز برای موج بازگشت زوار از مرز خسروی فراهم است

ایسنا/کرمانشاه دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به شروع موج بازگشت زوار اربعین، گفت: در حال حاضر همه چیز برای بازگشت زوار از مرز خسروی فراهم است.

جعفر امامیان در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی تردد از مرز خسروی، گفت: اگرچه آمار خروج زوار از مرز خسروی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۳ درصدی داشته، اما میزان ورود زوار از این مرز ۲۴ درصد افزایش داشته و در مجموع تردد از این مرز تاکنون  نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اقدامات آماده سازی مرز خسروی امسال با تاخیر انجام گرفت،۵ گفت: متاسفانه اعتبارات اربعین امسال با تاخیر ابلاغ و تخصیص پیدا کرد و همین امر موجب شد نتوانیم بسیاری پروژه‌ها را اجرایی کنیم.

امامیان گفت: کمتر از دو ماه است که بخشی از اعتبارات به استان تخصیص پیدا کرده و تنها توانسته‌ایم برخی پروژه های ضروری را تکمیل کنیم.

امامیان از پیگیری استاندار برای تخصیص مابقی این اعتبارات خبر داد و افزود: رییس‌جمهور بر تخصیص ۱۰۰درصدی این اعتبارات تاکید کرده و در صورت تخصیص، این اعتبارات صرف پروژه‌های عمرانی استان برای اربعین سال آینده خواهد شد.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: علی رغم تخصیص اندک و با تاخیر اعتبارات، خوشبختانه طی دو ماه گذشته توانستیم مرز خسروی را برای میزبانی زوار به نحو مطلوبی آماده کنیم.

وی از توسعه سایه‌بان‌های مرز خسروی خبر داد و افزود: از نقطه ورودی به شهر خسروی تا انتهایی‌ترین نقطه مرز و حتی تا گیت‌های کشور عراق سایه بان‌های موقت نصب شده تا زوار در این گرمای هوا به راحتی تردد داشته باشند و کل مسیر هم به مه پاش مجهز شده است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به شروع موج بازگشت زوار، گفت: در حال حاضر همه چیز برای بازگشت زوار فراهم است و در مسیر برگشت موکب‌های خوبی مستقر شده است. از مردم درخواست داریم در صورت امکان به افزایش توان این موکب ها کمک کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ موکب در سطح استان گفت: بسیاری از این موکب‌ها در موج بازگشت فعال هستند.

امامیان گفت: در خصوص حمل‌ونقل زوار و جابجایی آنها هم تدابیر لازم اندیشیده شده و خوشبختانه مشکل خاصی نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha