• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403041711543
  • خبرنگار : 71963

دانشگاه امیرکبیر هاب ساخت هواپیما و توسعه فناوری‌های ماهواره/ تشریح همکاری با دانشگاه بلاروس

دانشگاه امیرکبیر هاب ساخت هواپیما و توسعه فناوری‌های ماهواره/ تشریح همکاری با دانشگاه بلاروس

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه امیرکبیر طراحی هواپیما ۱۰۰تا ۱۵۰ نفره و توسعه فناوری‌های ساخت ماهواره را از مگاپروژوه‌های این دانشگاه دانست.

به گزارش ایسنا، روح الله باقرزاده در نشست امضای تفاهم نامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دانشگاه بلاروس با اشاره به جایگاه ژئوپلتیک ایران افزود: ایران در مرکز ارتباط شرق با غرب و شمال به جنوب و به ویژه در برنامه‌های راهبردی ارتباط با کشورهایی مختلف، چون اتحادیه اروپا، روسیه و چین قرار دارد.

وی ادامه دارد: کشور ایران تصویر متفاوتی از آنچه که رسانه‌ها ارائه می‌دهند، دارد ضمن آنکه جذابیت‌های بالایی به لحاظ توسعه علم و فناوری در بین کشورهای منطقه دارد و از این منظر می‌توان ظرفیت علمی ایران را به عنوان هاب توسعه علم و فناوری در منطقه تعریف کرد.

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: یکی از جنبه‌های همکاری در حوزه دانشجویی با این دانشگاه، وجود دانش آموختگان و دانشمندان جوان بسیار با علاقه و پر استعداد است.

باقرزاده تاکید کرد: در زمینه امنیت کشور همین بس که در میان تمام کشورهای منطقه، بالاترین رتبه در امنیت را دارا است.

وی با اشاره به همکاری‌های میان اساتید خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه اول را در کشور در حوزه انتشار مقالات با کیفیت دارد و همچنین این دانشگاه در فناوری‌های نوظهور دارای رتبه‌های بالای جهانی است که از آن جمله می‌توان به نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، هوافضا، هوش مصنوعی و علوم کامپیوتری، ریاضیات و .. اشاره نمود.

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به وضعیت رشد کارآفرینی در کشور اظهار کرد: موقعیت ویژه‌ای در این حوزه در کشور ایجاد شده و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسیر توسعه کارآفرینی نقش پر رنگی را ایفا می‌کند.

باقرزاده تعداد دانشجویان این دانشگاه را حدود ۱۴ هزار نفر در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری عنوان کرد و یادآور شد: این دانشگاه بالغ بر ۴۵۰ عضو هیات علمی دارد که ۱۰ عضو هیات علمی ما در بدنه اجرایی دولت در کشور سابقه فعالیت در سطح وزارت دارند و این مزایا موجب شده این دانشگاه محملی برای انجام طرح‌های کلان آموزشی و پژوهشی مورد نیاز کشور باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha