• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403061308184
  • خبرنگار : 71972

جزئیات انتخاب واحد مقطع ارشد دانشگاه علم و فرهنگ اعلام شد

جزئیات انتخاب واحد مقطع ارشد دانشگاه علم و فرهنگ اعلام شد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ از جزئیات و نحوه انتخاب واحد پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و به تشریح مراحل ثبت‌نام و فرآیندهای مرتبط با شروع ترم جدید پرداخت.

به گزارش ایسنا، مجیدنجارزاده‌  در پاسخ به این سووال که ثبت نام از پذیرفته شدگان رشته های مختلف مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در چه بازه زمانی و به چه طریقی انجام می‌شود؟ گفت :پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، فرایند و زمان ثبت نام از طریق سایت دانشگاه (usc.ac.ir) و ارسال پیامک برای پذیرفته شدگان اطلاعرسانی شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ، افزود: بر اساس اطلاعیه صادره، ثبت نام الکترونیکی (غیرحضوری) از روز یکشنبه ۱۱ شهریور در سامانه جامع آموزشی دانشگاه (گلستان) آغاز شده و تا روز جمعه ۱۶ شهریور ادامه خواهد داشت. ثبت نام غیرحضوری شامل مراحل مختلفی مثل ثبت اطلاعات هویتی و آموزشی، بارگذاری مدارک، اخذ تاییدیه تحصیلی، علاقه یابی علمی، فرهنگی و هنری پذیرفته شدگان و تکمیل پرسشنامه سلامت است.

وی با بیان این که پذیرفته شدگان پس از اتمام این مرحله از ثبت نام، بر اساس نوبت اختصاصی که در گواهی ثبت نام غیرحضوری آنها درج شده است در روز و ساعت مقرر به دانشگاه مراجعه می کنند تا مرحله ثبت نام حضوری خود را انجام دهند، گفت :نوبت ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان در یکی از روزهای شنبه ۱۷ شهریورماه تا چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه تخصیص داده می شود و در کمترین زمان ممکن، ثبت نام نهایی می شود.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: دراین راستا در دانشگاه علم وفرهنگ به نشانی تهران، بلوار اشرفی اصفهانی، کوچه شهید قموشی، خیابان بهار، خیابان هما در خدمت پذیرفته شدگان محترم هستیم.


وی در پاسخ به این سوال که پس از پایان ثبت نام، شروع کلاس‌های دانشجویان نو ورود مقطع کارشناسی ارشد از چه زمانی است؟ اظهار کرد: طبق تقویم آموزشی مصوب دانشگاه، کلیه کلاسهای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از اول مهرماه، طبق برنامه ای که پس از ثبت نام در اختیار هر دانشجو قرار داده می شود به صورت حضوری آغاز خواهد شد.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ در پاسخ به این سوال که چه تعداد رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و فرهنگ وجود دارد؟ گفت: دانشگاه علم و فرهنگ در حال حاضر دارای ۶ دانشکده تخصصی است؛ دانشکده‌ فنی و مهندسی، دانشکده هنر و معماری، دانشکده علوم انسانی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم و فناوری‌های نوین زیستی و دانشکده گردشگری در بیش از ۹۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو می‌پذیرند که از این میان ۵۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد فعال است.


وی در این ارتباط توضیح داد: در دانشکده هنر و معماری، ۹ رشته مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از؛ ادبیات نمایشی، کتاب آرایی، ارتباط تصویری، نقاشی، مهندسی معماری، مهندسی معماری منظر، معماری داخلی، طراحی پارچه و لباس، پژوهش هنر و صنایع دستی. در دانشکده فنی و مهندسی ۱۷ رشته مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از؛ مهندسی شیمی گرایش داروسازی (با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی)، مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مهندسی کامپیوتر در چهار گرایش نرم افزار،علوم داده، هوش مصنوعی و رباتیک، مهندسی فناوری اطلاعات تجارت الکترونیکی، مهندسی برق در دو گرایش سیستم‌های قدرت و سیستم‌های الکترونیک دیجیتال، مهندسی صنایع در چهار گرایش سیستم‌های تولید و خدمات، لجستیک و زنجیره تامین، سیستم‌های مالی و مدیریت مهندسی، مهندسی عمران در چهار گرایش سازه، زلزله، ژئوتکنیک و مهندسی و مدیریت ساخت.
در دانشکده علوم انسانی ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از؛ حسابداری، مدیریت کسب و کار در دو گرایش استراتژی و رفتار سازمانی و منابع انسانی، مدیریت صنعتی گرایش مدیریت پروژه، روانشناسی در دو گرایش بالینی و بالینی خانواده، آموزش و بهسازی منابع انسانی، مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی، مطالعات فرهنگی، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی و ارتباطات ورزشی.


نجارزاده‌ همچنین تصریح کرد: در دانشکده حقوق ۶ رشته مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از؛ حقوق خصوصی، حقوق کیفری و جرم شناسی، حقوق تجارت الکترونیکی، حقوق نفت و گاز، حقوق پزشکی و حقوق عمومی.در دانشکده گردشگری ۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از؛ کارآفرینی گردشگری، مدیریت جهانگردی در دو گرایش بازاریابی جهانگردی و برنامه ریزی توسعه جهانگردی.در دانشکده علوم و فناوری‌های نوین زیستی ۹ رشته مقطع کارشناسی ارشد که با همکاری پژوهشگاه رویان فعالیت دارند عبارتند از؛ زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست شناسی جانوری سلولی و تکوینی، زیست فناوری میکروبی، فناوری سلول های بنیادی و بازسازی بافت، میکروبیولوژی میکروارگانیسم های بیماری زا، ژنتیک، بیوشیمی، بیوانفورماتیک و شیمی گرایش فیتوشیمی است.

 انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha