• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403040603767
  • خبرنگار : 71219

محمود کلاری:‌ امیدواریم از آثار جشنواره «با انرژی» شگفت‌زده شویم

محمود کلاری:‌ امیدواریم از آثار جشنواره «با انرژی» شگفت‌زده شویم

محمود کلاری عضو هیات داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معتقد است با توجه به برگزاری اولین دوره جشنواره، باید سطح تاثیرگذاری این رویداد پس از برگزاری آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره، محمود کلاری چهره شناخته‌شده سینمای ایران از جمله اعضای هیات داوران نخستین جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» است.

وی درباره ارزیابی خود از تاثیرگذاری این رویداد فرهنگی و هنری یادآور شد: با توجه به اینکه قبلا چنین تجربه‌ای را پشت سر نگذاشته‌ایم و دوره اول جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» برگزار می‌شود، باید بعد از برگزاری این رویداد تاثیرگذاری آن را بررسی کنیم. باید ببینیم چگونه عرصه پخش و مشاهده آثار ارسالی فراهم می شود و تا چه حد مورد استقبال قرار می‌گیرد و مخاطبان چگونه جشنواره را ارزیابی می‌کنند. تاثیر جشنواره در آن زمان بیشتر قابل ارزیابی خواهد بود.

کلاری درباره ارزیابی خود از سطح کیفی آثاری که در نخستین جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: طبیعی است انتظار داشته باشیم با کارهایی روبه‌رو شویم که از نظر ساختار، اجرا، دید هنری و نگاه جستجوگر بر حسب محتوا و مضمون جشنواره یعنی انرژی، ما را تحت تاثیر قرار دهد. هر جشنواره‌ای سعی دارد آثاری را به مخاطب معرفی کند که دارای اهمیت و پتانسیل قابل توجه‌تری هستند. امیدواریم هنرمندان و دست اندرکارانی که کارهای مختلف در این زمینه ارسال می کنند نمونه‌هایی را پیش روی ما قرار دهند که ما را تحت تاثیر قرار دهد و حتی شگفت‌زده کند.

این فیلمبردار با سابقه سینما درباره معیارهای مدنظر برای ارزیابی آثار جشنواره «فیلم و عکس با انرژی»، توضیح داد: طبیعی است که در آثار پیش از هر چیزی باید به موضوع انرژی و موارد مرتبط با شکل‌های مصرفی و به‌کارگیری آن، توجه شود. به عنوان داور این نکته مدنظرمان خواهد بود. پرداختن صریح و موثر به مضمون، جذابیت ساختار جنبه‌های بصری فیلم و عکس، بار و زمینه هنرمندانه آثار، از جمله ویژگی‌هایی است که در ارزیابی آثار مورد توجه قرار می‌گیرد.

کلاری به تازگی برای دومین فیلم سینمایی که کارگردانی کرده، پروانه نمایش گرفته است.   «تابستان همان سال» با بازی علی شادمان، مهرو نونهالی، فریبا نادری، پژمان بازغی و سمیرا حسن‌پور در جشنواره فجر سال قبل رونمایی و در بخش‌های متعددی نامزد دریافت جایزه شد و سه سیمرغ بلورین هم گرفت.

جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» با حمایت و همراهی «پویش با انرژی» برگزار می‌شود. 

در بخش فیلم نخستین جشنواره «فیلم و عکس با انرژی»، حسن معجونی، پری‌ناز ایزدیار، رعنا آزادی‌ور، هدی زین‌العابدین و هوتن شکیبا کار ارزیابی و داوری آثار متقاضی حضور در این بخش از جشنواره را بر عهده گرفتند. همچنین در بخش عکس جشنواره ارزیابی و داوری آثار برعهده حمید جبلی، سیف‌اله صمدیان، محمود کلاری، فرهاد آئیش و مهدی پاکدل خواهد بود.

مهدی آشنا عکاس با سابقه سینما و تئاتر نیز به عنوان رئیس هیأت داوران این دوره از جشنواره منصوب شده است.

مهلت ارسال آثار به جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» از ۲۸ خرداد شروع شده و تا ۱۰ مرداد ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند برای ارسال اثر به سایت این جشنواره به آدرس www.baenergy-festival.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha