• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403040402620
  • خبرنگار : 50378

فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) منتشر شد

فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) منتشر شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از انتشار فراخوان چهارمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) خبر داد.

محسن هوشمند در خصوص محورهای جشنواره چهارم اظهار کرد: محورهای موضوعی این جشنواره شامل سیره رضوی، زائر و زیارت، وقف و نذر، خدمت رضوی، هویت مشهدالرضا(ع) و جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: امسال در محور خدمت رضوی در کنار ترویج خدمت کریمانه به نیازمندان به نام مبارک امام رضا(ع) و بازنمایی منش خادمانه خدام ویژه علی بن موسی‌الرضا(ع)، نگاه به محتواهای خادم‌الرضا(ع)؛ شهید ابراهیم رئیسی نیز در نظر گرفته شده است.  

دریافت آثار در ۶ بخش اصلی 

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همچنین به بخش‌های چهارمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش رسانه‌ها، آن‌ها را در چندین گروه تقسیم کرده‌ایم که نخستین آن‌ها رسانه‌های خبری و تحلیلی هستند؛ این گروه می‌توانند در موضوعات خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله، مقاله و یادداشت مطبوعاتی، گزارش خبری رادیویی، گزارش خبری تلویزیونی و اینفوگرافیک در این جشنواره شرکت کنند، هچنین بخش ویژه «تیتر» برای این رسانه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: دومین گروه رسانه‌های مجازی هستند که در بخش‌های صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی، پادکست ویژه فضای مجازی و گزارش ویدئویی ویژه فضای مجازی (خبری یا غیرخبری) در این جشنواره شرکت کنند.

هوشمند ادامه داد: سومین گروه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی‌اند که این گروه با تمرکز بر تولیدات رسانه‌های صوتی و تصویری با تأکید بر محتواهای تولید و پخش شده در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی و بین المللی، سکوها (پلتفرم‌های) ویدئویی و تلویزیون‌های اینترنتی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

وی برنامه رادیویی ترکیبی، نمایش رادیویی، برنامه تلویزیونی (ترکیبی، مسابقه و ... ) و بخش ویژه شامل فیلم‌نامه، ایده و طرح تولیدات رادیویی و تلویزیونی را از جمله محورهای مشخص شده برای بخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی‌ چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنین از فیلم کوتاه، مستند و نماهنگ به عنوان چهارمین گروه می‌توان نام برد. این گروه می‌توانند آثار خود را در بخش‌های فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و موشن‌گرافیک و نماهنگ به جشنواره ارسال کنند.

هوشمند با بیان اینکه پنجمین گروه جشنواره عکس خبری است که عکاسان در قالب تک ‌عکس و گزارش تصویری می‌توانند آثار خود را ارسال کنند، گفت: ششمین گروه پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های #چهارشنبه_های_امام_رضایی  #همه_خادم_الرضاییم #آرام_جانها  #امام_رضا  #ImamReza است که در این بخش تمام محتواهای درج شده رصد می‌شود و بر اساس میزان بازدید، پسند و اظهارنظرهای درج‌شده ارزیابی صورت می‌گیرد و باید هشتگ‌های مشخص شده در زیر پست درج شده باشد.

جایزه ویژه «احیای امر»

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره‌ به اینکه جایزه ویژه «احیای امر» در چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) پیش‌بینی شده است، گفت: این بخش ویژه برای برجسته‌سازی نام و نشان حضرت رضا(ع) در گستره جهان اسلام در نظر گرفته شده است. آثار، محصولات و خدمات رسانه‌ای باکیفیت، اثربخش و جریان‌ساز با محوریت تبیین و ترویج معارف قرآن و احیاگر مکتب اهل بیت (ع) به‌ویژه سنت و سیره رضوی در هر قالب رسانه‌ای و به هر زبانی می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

وی در مورد نحوه ارسال آثار به جشنواره خاطرنشان کرد: تمام شرکت‌کنندگان باید با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

هوشمند افزود: ارسال آثار بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی و فضای مجازی از طریق فایل و لینک در وب‌سایت جشنواره مقدور است که در صورت حجم بالای آثار در بخش رسانه های صوتی و تصویری (فقط آثاری که بیشتر از ۲۰۰ مگابایت است) علاوه بر تکمیل فرم در سایت، باید اثر در قالب ۲ نسخه دی‌وی‌دی به دبیرخانه جشنواره ارسال شود و یا فایل اثر و یا لینک نسخه آپلود شده آن از طریق پیام‌رسان‌ها همراه با توضیحات و مشخصات به شماره ۰۹۰۳۵۲۷۰۲۳۴ ارسال شود.

وی تاکید کرد: آثاری که در فاصله زمانی اول فروردین ۱۴۰۲ تا پایان مهلت ارسال اثر در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری (دارای مجوز) و شبکه‌های اجتماعی منتشر و یا در شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی صداوسیما و یا شبکه‌های بین‌المللی و یا تلویزیون های اینترنتی و... پخش شده است در جشنواره شرکت داده می‌شوند.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: هر نفر در هر یک از قالب‌های جشنواره حداکثر ۵ اثر می‌تواند ارسال کند که در صورت عدم رعایت تمامی آثار فرد مذکور از روند بررسی جشنواره حذف خواهد شد.

هوشمند آخرین مهلت ارسال آثار اول شهریور ماه ۱۴۰۳ و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان را دی ماه اعلام کرد و گفت: اطلاع‌رسانی جشنواره، فرایند ثبت‌نام و ارسال اثر و همچنین معرفی آثار برگزیده از طریق وب‌سایت دبیرخانه جشنواره به نشانی   mediafest.razavi.irانجام می‌شود.

حمایت از جریان تولیدات رسانه‌ای با نام مبارک امام رضا(ع)

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: یکی از رویکردهای اصلی و وظایف راهبردی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، زمینه‌سازی، همراهی، حمایت و پشتیبانی از جریان تولیدات رسانه‌ای با نام مبارک امام رضا(ع) و موضوعات مرتبط با این امام بزرگوار است تا از این طریق این آثار روز به روز تقویت شده و به لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانه‌ای با مضامین رضوی را از اصلی‌ترین اهداف برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) دانست و افزود: شناسایی، شبکه‌سازی و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی در داخل و خارج از کشور؛ تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به‌ویژه رسانه‌های نوین و همچنین شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha