• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403040301880
  • خبرنگار : 71567

مجمع دانشگاهیان در بیانیه‌ای خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری؛

نامزدهای جبهه انقلاب با بصیرت و اخلاص، صحنه پیچیده سیاسی کشور را درک کنند

نامزدهای جبهه انقلاب با بصیرت و اخلاص، صحنه پیچیده سیاسی کشور را درک کنند

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و مردم شریف اعلام کردند: نامزدهای جبهه انقلاب با بصیرت و اخلاص، صحنه پیچیده سیاسی کشور را درک کنند و با پای گذاشتن بر نفسانیت‌ها و منیت‌ها با عقلانیت و تدبیر انقلابی برای اجماع و تشکیل جبهه متحد و کنار رفتن به نفع یک کاندیدای واحد اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

انتخابات پیش‌ رو از حساس‌ترین مقاطع دوران اخیر است که می‌تواند به واسطه حضور حداکثری ملت و انتخاب اصلح برای کسوت ریاست‌جمهوری اسلامی ایران فصل نوینی از پیشرفت و عدالت را برای این سرزمین مقدس و تمدن‌آفرین به ارمغان آورد.

آنچنان که در تأکیدات مقام معظم رهبری در عمده سخنرانی‌های مرتبط با انتخابات آمده است مسئله اول که همگی باید نسبت به آن دغدغه و حساسیت داشته باشند مشارکت گسترده در انتخابات است؛ پس بر تمامی نخبگان و پیشتازان حوزه تبلیغ و اقناع و از جمله تمامی اصحاب علم، رسانه، فرهنگ و هنر واجب است که به هر نحو ممکن برای ترغیب و تشویق مردم جهت حضور در صحنه انتخابات اقدام نمایند.

اما همزمان بر تمامی نامزدهای محترم نیز فرض و واجب است که در روزهای پایانی منتهی به رأی‌گیری تمامی شاخصه‌های اخلاقی و انسانی حوزه سیاست را رعایت کنند و مراقب باشند مبادا به خاطر چند رأی بیشتر با سیاه‌نمایی و لطمه به امید و آرزوی مردم کام آنان را نسبت به زندگی آینده تلخ کنند و مبادا با ایجاد بدبینی‌های کاذب، کارآمدی نظام و مجموعه زحمات خدمتگزاران را زیر سؤال برده و به مردم مشتاق تغییر جوری بباورانند که تا الان هرچه بوده تیره و تاریک بوده و پرونده‌های مدیریتی کشور سرشار از فساد و ناکارآمدی است. هیهات که این رفتار انتخاباتی بر شاخه نشستن و بن بریدن است.

نکته دیگری که باید به نامزدهای محترم توصیه کرد آن است که همزمان با حمایت از برنامه‌های رسمی کشور به‌ویژه برنامه هفتم و ابراز التزام به این برنامه‌ها و سیاست‌های بالادستی لازم است هر کدام از نامزدها دو موضوع را برای رأی دهندگان روشن و شفاف کنند:

نخست آنکه با بیان دقیق و علمی عنوان کنند که شیوه اجرایی‌سازی برنامه‌ها در دولت آنان چگونه خواهد بود؛ از چه رویکردها و روش‌هایی برای اجرایی‌سازی مفاد برنامه استفاده خواهند کرد و چگونه موانع مزمن و درهم‌تنیده عدم تحقق‌ها را برطرف خواهند کرد.

دوم آنکه هر نامزد بیان کند در کابینه خود و در میان عوامل اصلی دولت از کدام چهره‌ها و شخصیت‌ها استفاده بیشتری خواهد کرد. به‌هرحال رأی‌دهندگان علاقه‌مندند به صورت واضح و صریح تا جایی که مقدور است از تیم اصلی رئیس‌جمهور منتخب مطلع باشند.

نکته دیگر آنکه تجربه تلخ دهه نود برای کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و آوارهای ایجاد شده باید همواره فراراه نامزدها باشد؛ گرچه با تلاش‌های جهادی و فداکارانه رئیس‌جمهور شهید بخشی از تخریب‌ها و جاماندگی‌ها ترمیم و اصلاح شد و بسیاری از صنایع معطل‌مانده و کارخانه‌های تعطیل شده مجددا به چرخه تولید و اشتغال‌آفرینی وارد شد اما هنوز مسیر طولانی تا بهبود کامل شرایط کشور باقیست؛ این راه خدمت و جهاد با شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نیمه‌تمام باقی مانده است، بنابراین نباید اجازه داد با غفلت کشور به دوران پیش از دولت شهید رئیسی بازگردانده شود و نباید پذیرفت که بانیان و مسببان آن وضعیت بغرنج دوباره در مصدر مسئولیت‌های کلیدی کشور قرار گیرند. باید مراقب بود که مبادا با ترفندهای رسانه‌ای و جنگ روانی، آنانی که در طول دهه نود، با کم‌کاری و شرطی‌سازی افکار و اراده‌ها، باعث هزاران مشکل و عقب‌ماندگی در کشور شده‌اند مجددا با طرح شعارهای واهی و با ایجاد دوقطبی‌های کاذب و عوام‌فریبانه گذشته ناکارآمد خود را تطهیر و تزیین کنند. پس لازم است نامزدهای جبهه انقلاب با بصیرت و اخلاص، صحنه پیچیده سیاسی کشور را درک کنند و با پای گذاشتن بر نفسانیت‌ها و منیت‌ها با عقلانیت و تدبیر انقلابی برای اجماع و تشکیل جبهه متحد و کنار رفتن به نفع یک کاندیدای واحد اقدام نمایند. هر کدام از کاندیداهای محترم جبهه انقلاب ویژگی‌های برجسته و ارزشمندی دارند که می‌توانند در کنار هم مجموعه مؤثر و کارآمدی را در حکومت‌داری نمایش دهند. بنابراین انتخاب یک نامزد واحد و کمک کردن سایر کاندیداها به او می‌تواند در آینده سیاسی ایران مؤثر و مفید باشد.

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی بر خود لازم می‌داند ضمن تقدیر از تمامی نامزدها، هواداران ایشان، احزاب و گروه‌های سیاسی، دستگاه‌های اجرایی و امنیتی، دستگاه‌های تبلیغی و به ویژه صدا و سیما بابت مشارکت در این عمل صالح سیاسی از حضور همیشگی مردم شریف ایران در صحنه‌های حمایت از انقلاب قدردانی کرده و درخواست کند آحاد جامعه با جدیت و انگیزه‌مندی همدیگر را به حضور در صحنه رأی‌گیری دعوت نمایند؛ چه‌آنکه مطابق با رصد میدانی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، دشمن قسم خورده ایران اسلامی تلاش دارد با ترفندهای گوناگون از به‌کارگیری ربات‌ها و تولید فیک‌نیوزها گرفته تا گسیل کردن عوامل پشت‌صحنه تولید محتوا، با ناامیدسازی مردم و سرد کردن آنان، مشارکت انتخاباتی را دچار رکود و انحلال کند.

در پایان ضمن نثار درود و تحیت به روح بلند امام عظیم‌الشأن، شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، از درگاه خداوند متعال سربلندی و عزت ملت شریف ایران طلب می‌نماییم و توفیق همگان را در صحنه مهم انتخابات پیش رو خواهانیم.

عَلَیهِ تَوَکَّلتُ و هُو رَبُّ العَرشِ العَظیم
مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha