• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403040301354
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیریت ۴۰۰ میلیون متر مکعب روان آب از سیلاب‌های اخیر در سیستان و بلوچستان

مدیریت ۴۰۰ میلیون متر مکعب روان آب از سیلاب‌های اخیر در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مدیریت ۴۰۰ میلیون متر مکعب روان آب از سیلاب اخیر با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، اما کلان و راهگشا محقق شد.

منصور بیجار امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در ادامه با اشاره به آنکه سد کلان کهیر در ذخیره سازی سیلاب های سال گذشته و جاری بسیار موثر بود، بیان کرد: مدیریت آب های ناشی از سیلاب های اخیر با بهره گیری از سد شهری کور با حجم مخزن ۱۰۳ میلیون مترمکعب و سد کهیر به عنوان بزرگترین سد مخزنی کشور، میسر شد و موفق شدیم بیش از ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب ناشی از سیلاب اخیر را احصا کنیم.

وی در شرح بیشتر کارکرد موثر سد کهیر، خاطرنشان کرد: خطوط انتقال اجرا شده در پایین دست سد، آب مورد نیاز جمعیت ۲۵ هزار نفره روستاهای پایین دست کنارک را نیز تأمین خواهد کرد، علاوه بر آن که ساکنان این منطقه از گزند سیل مصون نگاه داشته و این کارکرد تاثیری مشابه برای روستاهای پایین دست سد مهم دیگر منطقه یعنی ماشکید برجای گذاشته است‌.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به پروژه های بزرگ آبرسانی مانند پروژه انتقال آب از کارواندر به خاش و ماشکید سفلی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از بزرگترین طرح هایی که برای رفع تنش آبی در کشور اجرا شد، جهاد آبرسانی برای دو هزار و ۳۵۱ روستای استان سیستان و بلوچستان بود که تاکنون اصلاح شبکه آبرسانی برای ۵۰۰ روستا و ۴۴۰ روستا فاقد آب نیز انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۰۲:۳۶

در سبستان وبلوچستان سدها ساخته می شوند.ولی متاسفانه از اب موجود درپشت سدها هیچ استفاده ای نمی شود.به عنوان مثال سد ماشکیل در سراوان پر از اب است .ودر چند کیلومتری همین سد هزاران نخل پر بار الان به خاطر بی ابی کاملا خشک شده اند.راحت می توانستند با کمی هزینه این اب را انتقال داده ودر اختیار کشاورزان قراردهند

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۱۵:۵۴

اگر در سیستان و بلوچستان کاشت مناسب منطقه ومهار سیلاب صورت بگیرد نه با سد سازی چون در فصل گرما میزان تبخیر بالست با هدایت به چاه حوض انبار ها نیاز آبی منطقه رفع وشرایط اقلیم تغییر میکند