• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403040301216
  • خبرنگار : 50175

فرمانده انتظامی شهرستان:

اقدامات لازم جهت پیشگیری از سرقت احشام در بروجرد اندیشیده شده است

اقدامات لازم جهت پیشگیری از سرقت احشام در بروجرد اندیشیده شده است

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی بروجرد گفت: اقدامات لازم جهت پیشگیری از سرقت احشام در محورهای مواصلاتی شهرستان اندیشیده شده است.

سرهنگ مهدی مهدوی کیا شامگاه (دوم تیرماه) در جمع خبرنگاران در خصوص پیشگیری از سرقت احشام، اظهار کرد: پلیس بروجرد در جهت پیشگیری از سرقت احشام نسبت به کنترل رصد و گماردن عوامل گشت انتظامی در محورهای مواصلاتی و ورودی و خروجی‌های راه‌های ارتباطاتی از جمله بزرگراه سردار محمد بروجردی آبسرده، ونایی، اشترینان و کمربندی‌ها تا مرکز شهرستان اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به توصیه‌های پلیس توسط مردم زمینه وقوع جرائم را کاهش داده و عدم توجه به توصیه‌های پلیسی در امر پیشگیری باعث می‌شود تا افراد سودجو از موقعیت‌های به‌دست‌آمده استفاده کرده و اقدام به سرقت کنند.

فرمانده انتظامی بروجرد اضافه کرد: اگر محل آغل احشام در اطراف شهر و یا روستا یا کنار باغات و یا منازل خالی از سکنه قرار دارد نسبت به افزایش ایمنی آن اقدام لازم صورت گیرد.

مهدوی‌کیا بیان کرد: محل نگهداری احشام دارای نور مناسب و از درهای آهنی محکم و قفل‌های مطمئن برخوردار بوده و از ورود افراد ناشناس به داخل آغل به‌عنوان خریدار خودداری شود.

وی ادامه داد: در زمان چرای دام‌ها و انتقال احشام از شهری به شهر دیگر با گماردن افراد جوان و متعهد انجام و نسبت به شمارش احشام از مبدأ به مقصد نهایی چندین بار به هنگام استقرار آن‌ها اقدام شود تا در کمترین زمان ممکن در صورت مفقودیت و یا سرقت احشام به موضوع رسیدگی شود.

فرمانده انتظامی بروجرد با بیان اینکه در شب‌هایی که هوا سرد یا وزش باد شدید است مراقبت بیشتری به عمل آید، افزود: از دادن هرگونه اطلاعاتی در خصوص احشام و وضعیت و محل نگهداری آنان به افراد غیر خودداری شود.

مهدوی‌کیا یادآور شد: از ورود افراد ناشناس و غریبه به محل نگهداری احشام که معمولاً به‌عنوان خریدار و غیره مراجعه می‌کنند خودداری و مشخصات ظاهری افراد مشکوک به همراه مشخصات وسایل نقلیه آنان را یادداشت و در اسرع وقت موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزار و تجهیزات امنیتی از جمله دوربین مدار بسته نیز نقش مهمی در پیشگیری از سرقت دارد، افزود: در سرشماری احشام از پلاک داغ شماره کوب به نام دامدار استفاده و نسبت به تعیین صلاحیت چوپانان و نگهدارنده دام‌ها اقدام شود.

فرمانده انتظامی بروجرد اظهار کرد: از خرید و فروش دام به افراد ناشناس و پذیرفتن چک خودداری و حتی‌الامکان از توقف احشام در کنار جاده و محور مواصلاتی خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha