• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403040200922
  • خبرنگار : 50214

برگزاری جشن ولایت علوی در امامزادگان و بقاع متبرکه یزد

برگزاری جشن ولایت علوی در امامزادگان و بقاع متبرکه یزد

ایسنا/یزد مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری جشن ولایت علوی در ۶۰ بقعه متبرکه و امامزاده و نیز توزیع ۲۵ هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر در استان خبر داد.

حجت الاسلام رضا صادقی امروز شنبه دوم تیرماه به مناسبت دهه امامت و ولایت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه های متنوعی از سوی اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت این دهه و اعیاد مبارک در بقاع و امامزادگان تدارک دیده شده که بعضا برگزار و برخی نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در امامزادگان و استقبال خوب مردم دارالعباده از این مراسمها، از برگزاری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در ۶۰ بقعه متبرکه استان و توزیع ۲۵ هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر در راستای اجرای نیات واقفین خبر داد.

صادقی با بیان این که مردم یزد در جهت ترویج فرهنگ غدیر موقوفات خوبی داشته و دارند، تصریح کرد: تنها در دو قنات زارچ و ندوشن که اخیرا موفق به اخذ سند مالکیت شده اند، در مجموع ۱۴۰ رقبه با نیت غدیر وجود دارد.

وی از برگزاری برنامه های دیگری به مناسبت دهه امامت و ولایت در بقاع و امامزادگان استان، مواردی مانند برگزاری آیین غبارروبی امامزادگان، مسابقه خطبه خوانی غدیر، قرائت زیارت جامعه کبیره و راه اندازی کاروانهای شادی را نیز یادآور شد.

مدیرکل اوقاف استان همچنین از برگزاری طرح نشاط معنوی در ۲۲ امامزاده استان جهت اوقات فراغت خبر داد و گفت: این طرح در قالب برنامه های آموزشی به صورت مشارکت با سایر دستگاه ها یا تشکیل هیاتهای جوانان برای آموزش مهارتهای دهگانه دنبال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: طی یک سال گذشته، حدود ۱۵ هزار و ۱۵۷ مترمربع ساخت و ساز در حوزه موقوفات و طرحهای سرمایه گذاری این بخش در دستور کار قرار گرفته که به طور متوسط پیشرفت آنها بیش از ۳۰ درصد است.

صادقی سه مورد از این طرحها را مربوط به شهرستان میبد ، دو طرح در ارکان، چهار طرح در شهرستان یزد و دو طرح نیز مربوط به شهرستان تفت خواند و افزود: هم اکنون در ۳۲ بقعه سطح استان کار عمرانی در دست اقدام است که از مهمترین آنها می توان به طرح تجاری امامزاده سید جعفر محمد(ع) و تکمیل صحن ولایت  امامزاده جعفر(ع) اشاره کرد.

وی با اشاره به اجرای۱۰ طرح عمرانی به همت خیرین در برخی امامزاده های استان، افزود: در حوزه اخذ اسناد مالکیت موقوفات نیز طی سه ماه گذشته از سال جاری، بیش از یک هزار رقبه در استان دارای سند مالکیت شده است.

مدیرکل اوقاف استان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۱۹۴ موقوفه جدید در استان یزد ثبت، شناسایی و احیاء شده است، گفت: با توجه به احصاء نیازهای وقفی امروز در استان تلاش داریم نیت واقفان را به سمت این نیازها سوق دهیم.

وی با اشاره به ثبت وقف در زمینه ایجاد پارکینگ در استان، از دیگر نیازهای وقفی احصاء شده در استان یزد را تامین مسکن برای زوجهای جوان و نیز موقوفات ترویجی قرآن ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن انتخابات، بیان کرد: در موضوع انتخابات باید به فرمایشات امام علی(ع) مراجعه کنیم که در طول مدت کوتاه حکومت خود چه ملاکها و معیارهایی را برای حاکمان و استانداران خود مدنظر داشتند.

صادقی یکی از این ملاکها که حضرت امیر(ع) بر آن تاکید داشتند، مردمی بودن که یکی از ویژگی های رئیس جمهور شهید بود را اعلام و اظهار کرد: امروز انتخاب رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی همانند شهید آیت الله رئیسی برای مردم، کار افراد را در این رابطه سخت و دشوار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha