• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403040200369
  • خبرنگار : 50616

کمک بیش از ۵۰ میلیارد ریالی‌آملی‌ها برای بازسازی عتبات عالیات عراق

کمک بیش از ۵۰ میلیارد ریالی‌آملی‌ها برای بازسازی عتبات عالیات عراق

ایسنا/مازندران رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات دررشهرستان آمل، از مشارکت بیش از ۵۰ میلیارد ریالی خیران و مردم این شهرستان در چند سال اخیر برای ساخت و توسعه عتبات و حرم ائمه معصومین(ع) در کشور عراق خبر داد.

اعتمادنیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان آمل از شهرستانهای برتر مازندران و شاخص در بازسازی و توسعه عتبات عالیات درسالهای اخیر به شمار می‌رود که با مشارکت خوب مردم وخیران این شهرستان، فعالیت‌های خوبی دراین زمینه انجام شده و یا درحال انجام است.

وی افزود: مردم وخیران آملی تاکنون در قالب پویش نذرکاشی در سال گذشته بیش از۹۸۲ کاشی و از ابتدای امسال تاکنون هزار و۲۰۶ کاشی برای ساخت صحن حضرت زینب (س) و امام حسین(ع) را تقبل کردند.

وی اضافه کرد: در قالب پویش نذرکاشی که در سراسر کشور به راه افتاده، هر شهروند با پرداخت حداقل ۱۵ هزارتومان به بالاتر می‌تواند با خرید فراهم کردن خرید یک کاشی صحن حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) مشارکت داشته واسامی خیران واهداء کننده نیز درپشت کاشی‌ها نوشته و در این صحن‌ها نصب می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات درشهرستان آمل به جمع آوری حدود ۶ میلیارد ریالی نیکوکاران ومردم این شهرستان درسه ماهه نخست امسال برای ساخت وتوسعه عتبات وحرم ائمه معصومین(ع) مشارکت داشتند، گفت: در سه هفته گذشته بخشی از کمک‌های جمع آوری شده آملی‌ها، مربوط به مشارکت خوب خانم‌های این شهرستان بوده است.

اعتمادنیا، همچنین از برنامه جدی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آمل برای جذب بیشتر مشارکت های مردمی، تمرکززدایی از ستاد به سمت مسجد محوری در محلات و روستاها خبر داد و گفت: این مهم با حضور در بخش‌ها ونشست با مدیران بخش‌ها، جدی‌تر پیگیری خواهد شد.

وی، از مدیران دستگاه‌های اجرایی وصاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان آمل نیز درخواست کرد، برای معرفی ومسئولیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات و مشارکت بیشتر شهرستان آمل درروند بازسازی ائمه معصومین  نقش فعال‌تری داشته باشند.

فعالیت سه موکب در کربلا توسط آملی‌ها در اربعین امسال

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان آمل، همچنین به فعالیت سه موکب مردمی وخدمات رسانی این شهرستان برای اربعین امسال و پذیرایی از زائران حسینی در کربلای معلی خبر داد وگفت: عوامل این موکب‌ها در چند ماه اخیر درحال تکمیل وسایل مورد نیاز و تجهیز همه امکانات برای حضور پرشور و پذیرایی مطلوب‌تر از زائران اربعین درحال آماده سازی هستند.

اعتمادنیا تصریح کرد، انتظار است که مردم و نیکوکاران آملی و نیز واحدهای تولیدی وصنعتی شهرستان، با توجه به شرایط آب وهوایی و گرمای زیاد در کشور عراق، برخی اقلام سرمایشی و امکانات خوراک و بهداشتی موکب‌ها را تامین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha