• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403033020503
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون آمارسازمان مدیریت استان اعلام کرد

آغاز اجرای طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری آذربایجان شرقی

آغاز اجرای طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری به صورت سالانه همزمان با کل کشور در این استان اجرا می‌شود.

فرهاد ذوقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف از اجرای طرح آمارگیری از معادن، تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد بخش معدن و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی، مقدار و ارزش تولیدات مواد معدنی، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، ترکیب نیروی انسانی، مقدار استخراج مواد معدنی و ارزش سرمایه‌گذاری آن است.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی یکی از مناطق غنی کشور است و بهره‌برداری صحیح و عملی از این ذخایر متنوع معدنی در استان، مستلزم برنامه‌ریزی‌ دقیق بوده و این هدف جز با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام از فعالیت‌های این بخش میسر نخواهد شد.

ذوقی تصریح کرد: براساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۴.۸ درصد از معادن در حال بهره‌برداری کشور در این استان قرار دارد و ۶.۹ درصد از کل ارزش افزوده تولید شده بخش معدنی و ۷.۱ درصد از کل ارزش سرمایه‌گذاری بخش معدنی کشور را به خود اختصاص داده است. 

وی توضیح داد: طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری استان با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد این بخش در سال ۱۴۰۲ توسط مرکز آمار ایران و در این استان توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از تاریخ اول تیر لغایت ۳۰ مهر ۱۴۰۳ در سطح استان به اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: همکاری سازنده دستگاه‌های اجرایی و فعالان این حوزه در تولید آمارهای دقیق باکیفیت و به‌هنگام شده تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha