• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403040805299
  • خبرنگار : 50535

/مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح/

امانت‌داری آراء مردم، مورد تاکید هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی است

امانت‌داری آراء مردم، مورد تاکید هیات نظارت بر انتخابات  آذربایجان شرقی است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی گفت: آراء مردم امانت مقدسی در دست ما است، زیرا نظرهای آن‌ها در سرنوشت کشور و مردم تاثیرگذار است.

صمد عزیزی روز جمعه هشتم تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۱۶۳ شعبه‌ی اخذ رای از ساعت صبح امروز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، انتخابات مظهر ظهور و بروز اراده و خواست مردم در تعیین سرنوشت کشور است.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران خواست و اراده‌ی مردم همواره تعیین کننده بوده و براساس اصول قانون اساسی که برگرفته از تعالیم آموزه‌های دینی است، تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی جامعه باید به دست خود مردم انجام گیرد.

عزیزی بیان کرد: حوزه‌ی قوه‌ی مجریه برای انتخاب رئیس جمهور به صورت زودهنگام مبتنی بر اصل ۱۳۱ قانون اساسی تمام سازوکارهای لازم را در کمتر از ۴۰ روز فراهم کرده که این خود نشانگر اقتدار و استحکام نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: باتوجه به شهادت رئیس جمهور آیت الله رئیسی و هئیت همراه در حادثه غم انگیز بالگرد مقرر شد تا هشتم تیرماه«امروز» انتخابات دوره‌ی چهاردهم ریاست جمهوری به صورت زودهنگام برگزار شود.

وی تاکید کرد: تمامی عوامل اجرایی و نظارتی براساس قانون آموزش دیده‌اند تا براساس قانون در شعب اخذ رای حضور یابند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه وظیفه و اختیار نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده‌ی شورای نگهبان است، اظهار کرد: از طریق تشکیل هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در تهران، هیئت‌های نظارت در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: هدف اصلی شورای نگهبان از نظارت بر انتخابات اجرای تمام فرایند انتخابات به صورت قانونی و صیانت از آرای مردم است

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان شرقی افزود: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مدارک هویتی لازم برای رأی دادن شناسنامه و کارت ملی است که شناسنامه رای دهندگان باید جدید و دارای کد ملی ثبت شده در آن باشد در غیر این صورت باید حتماً کارت ملی خود را همراه خود داشته باشند.

 انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha