• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403032315552
  • خبرنگار : 71567

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد

ضرورت تبدیل نامه‌های رهبری به جوانان غربی به دستورالعمل کارهای فرهنگی و اجتماعی

ضرورت تبدیل نامه‌های رهبری به جوانان غربی به دستورالعمل کارهای فرهنگی و اجتماعی

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه رهبری با نامه‌های خود خطاب به جوانان غربی نشان دادند می‌توان بزرگترین تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، گفت: مسئولان کشور این نامه‌ها را به دستورالعملی برای کارهای فرهنگی و ایجاد حرکت‌های اجتماعی تبدیل کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی در نشست بین‌المللی یک دهه سخن رهبر حکیم انقلاب اسلامی با جوانان آمریکا و اروپا که امروز در سالن شهید آیت‌الله رئیسی در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران در حال برگزاری است به پیش‌فرض‌های مهم تدوین این نامه اشاره کرد و گفت: ما انسان‌ها دارای سرشت مشترک هستیم و تمامی انسان‌ها ذات مشترکی دارند یعنی انسان بر ساخته از تاریخ، فرهنگ، جامعه و تربیت نیست بلکه همه ما دارای ذات مشترکی هستیم لذا مخاطب این نامه رهبر انقلاب فطرت پاک همه انسان‌ها است و اینگونه نیست که تصور کنیم افرادی چون محیط جغرافیایی خاصی دارد نمی‌تواند مخاطب نامه باشند.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: فطرت عقل نظری و عملی همه انسان‌ها مشترک است و می‌توان گفت زبان مشترک همه ما محسوب می‌شود؛ بنابراین رهبری در نامه خود براساس این ویژگی و پیش‌فرض جوانان غربی را خطاب قرار داده است.

وی در ادامه تاکید کرد: پیش‌فرض دوم نامه رهبری خطاب به جوانان غربی این است که باید بین مواجهه خود با سران نظام سلطه بر افکار عمومی تفاوت قائل شویم. پیام مستقیم نامه خطاب به جوانان غربی صادر شده است نه سیاستمداران که آگاهانه دست به جنایات می‌زنند بلکه رهبری در این نامه تاکید کرده است شما جوانان حقیقت‌طلب و آینده جامعه خود را خواهید ساخت.

قمی همچنین به پیش‌فرض سوم نامه رهبری خطاب به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: در این پیش‌فرض تاکید شده است که شرایط هرچقدر سخت و پیچیده باشد تکلیف بر انسان‌ها ساقط نمی‌شود و در شرایطی که رسانه‌ها به اسلام‌هراسی در غرب دامن زده بودند و فضا کاملا علیه اسلام و مسلمین بود رهبری فرمودند ما در این شرایط وظیفه داریم و با هوشمندی و روان‌شناسی خود نشان دادند که می‌توانند بزرگترین تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر این‌که مسئولان نامه‌های رهبری را به دستورالعملی برای کارهای فرهنگی، ایجاد فرصت‌های اجتماعی و نقشه راهی برای جامعه بشری تبدیل کنند، اظهار کرد: باید باور داشته باشیم براساس این دستورالعمل‌ها می‌توانیم در سخت‌ترین شرایط از فرصت‌ها استفاده کرد و تکلیف‌ها از ما ساقط نمی‌شود.

انتهای پیام

      

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha