• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403032315442
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد

احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌ شهرها

احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌ شهرها

ایسنا/زنجان رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: برای احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها تفاهم انجام شده و زمین‌هایی نیز برای این منظور الحاق و یا شناسایی شده است که با مدل‌های مالی مختلف در قالب این حوزه‌ها احداث خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان) محمدمهدی حیدری، اظهار کرد: صنعت‌ شهر مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم برای استفاده از مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی در فرآیند تأمین زمین کارکنان و کارگران است.

وی گفت: برای احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها با صنعت تفاهم و زمین‌هایی نیز با کمک صنعت الحاق و یا شناسایی شده است که با مدل‌های مالی مختلف در قالب صنعت‌شهرها احداث خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با بیان اینکه راهکار کنترل کیفی ساخت و سازها در طرح نهضت ملی مسکن ارائه گواهی‌نامه و تاییدیه فنی است، ابراز کرد: در ساخت و سازهای طرح نهضت ملی یکی از روش‌های کیفی‌سازی، استفاده از محصولاتی است که دارای گواهی‌نامه فنی از مرکز هستند.

حیدری، به روند شناسایی ساختمان‌های ناایمن اشاره کرد و گفت: ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، انجام آن بر عهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در مورد ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم در تهران از سال گذشته در قالب تفاهمی که با شهرداری تهران و مدیریت بحران شهر تهران داشتیم، کار آغاز شده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی، با بیان اینکه سال گذشته در مرحله نخست، ۱۷۰۰ ساختمان در تهران مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج ارزیابی در چهار گروه به سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران اعلام شد، بیان کرد: تا اواخر تابستان بررسی و ارزیابی ۳۴۰۰ ساختمان که احتمال خطر برای آن‌ها وجود داشت، انجام و بر اساس تکلیف، ۱۶ هزار ساختمان در تهران را مورد بررسی خواهیم داد.

حیدری با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵۰۰ دستگاه شتاب‌نگار در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: طی ادوار گذشته ۸۰۰ دستگاه نسل جدید خریداری و به فراخور در بسیاری از شهرهای کشور نصب شده و در حال نصب است.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه شتاب‌نگار در کشور بحث ایجاد سامانه پاسخگو سریع است، ادامه داد: سامانه پاسخ سریع زلزله قادر است بعد از زلزله در کمتر از چند دقیقه اعلام کند که بیشترین خسارت مربوط به کدام منطقه است تا نیروهای امدادی به آن منطقه بسیج شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha