• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403032215201
  • خبرنگار : 71573

انتشار «کودکان در دنیای ما»

انتشار «کودکان در دنیای ما»

چهار جلد از مجموعه «کودکان در دنیای ما» با عنوان‌های «گوناگونی فرهنگ‌ها»، «قانون و مسئولیت»، «محافظت از زمین» و «حقوق و برابری» به تازگی منتشر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این مجموعه با نویسندگی مِری موری با تصویرگری حنانه کای با ترجمه پیام ابراهیمی هرکدام در ۳۲ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۹۰ هزار تومان در انتشارات طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی)  در دسترس کودکان قرار گرفته است.

 گاهی در خبرها کلماتی به گوشمان می‌خورد که معنایشان را به‌درستی درک نمی‌کنیم و نمی‌دانیم که چه تأثیری در زندگی ما دارند. 

در این کتاب‌ها قرار است گوناگونی فرهنگ‌ها، قانون و مسئولیت، محافظت از زمین و حقوق و برابری با زبان ساده و تصاویر زیبا به پرسش‌های کودکان در این این زمینه‌ها پاسخ دهد.

 موضوعات مطرح شده در کتاب حقوق و برابری» به این شرح است: «حقوق برای همه»، «عدالت چیست؟»، «اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر»، «کار»، «سلامت و آموزش»، «باورها»، «قانون»، «نابرابری»، «در جست‌وجوی امنیت»، «مبارزه برای برابری»، «حقوق کودکان» و  «برخورد یکسان با همه».

«کره زمین»، «ریخت‌وپاش»، «آلودگی»، «گرمایش زمین»، «مصرف بیش از حد»، «خطر نابودی جنگل‌ها»، «یک دنیا زباله»، «مردمی که کمک می‌کنند»، «کاهش زباله»، «استفاده دوباره»، «بازیافت»، «صرفه‌جویی در انرژی» و «لذت بردن از زمین» موضوعات مطرح شده در کتاب «محافظت از زمین است.

«گوناگونی فرهنگ‌ها» نیز با این موضوعات همراه است: «فرهنگ چیست؟»، «تنوع فرهنگی چیست؟»، «آموختن از والدین»، «آداب و سنت‌ها»، «ارزش‌ها»، «دین»، «جشن‌ها»، «یاد گرفتن از یکدیگر»، «تفاوت‌ها»، «همدلی» و «شناخت فرهنگ‌های دیگر».

«مقررات چیست؟»، «دنیای عادلانه»، «مقررات خانه»، «مقررات مدرسه»، «مقررات گوناگون»، «تعیین مقررات»، «زیرپاگذاشتن مقررات»، «قانون»، «قانون‌های بین‌المللی»، «مسئولیت چیست؟»، «انسان‌های مسئولیت‌پذیر»، «کمک به جامعه» و «چگونه مسئولیت‌پذیر باشیم؟».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha