• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403032013312
  • خبرنگار : 50225

استاندار خوزستان:

باید موانع سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شود

باید موانع سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شود

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان بر رفع موانع سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

علی اکبر حسینی محراب در نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان و بانک‌های خوزستان که به منظور رفع مشکلات این شرکت‌ها امروز (۲۰ خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات و نیازها برای رفع مشکلات مشخص شده است و باید برای رفع مشکلات تلاش شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کشور با سفارش، تصمیم و اراده مقام معظم رهبری، وارد فاز جدیدی از پیشرفت آن هم در حوزه شرکت‌های دانش بنیان شده است. ایشان شخصا دکتر کاظمی را جهت راه‌اندازی رویان به استرالیا فرستادند و در این زمینه شاهد پیشرفت علم ژنتیک و پیشرفت‌های رویان بودیم و سپس دیگران در خصوص سایر بخش‌ها مانند موشک‌ها، هوا و فضا، انرژی هسته‌ای‌ و... دانش بنیان که مورد تاکید حضرت آقا بوده است، اقدام کردند.

استاندار خوزستان ادامه داد: این کار به معنی این است که حضرت آقا آینده را می‌بینند و متناسب با آن مدیریت، راهبردی و استراتژیک می‌کنند. ما هم که سرباز ایشان هستیم موظفیم در این زمینه بیشتر کار کنیم.

حسینی محراب با تاکید بر رفع موانع موجود بر راه شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: یک نیروی جوان فکر و ایده‌اش را عرضه می‌کند و ما باید پشتیبان او باشیم و موانع را برداریم تا بتواند پیشرفت کند و ایده‌های جدید را خلق کند زیرا پیشرفت کشور منوط به پیشرفت این جوانان است و با این کار کشور ما اوج می‌گیرد و همه به عنوان ابرقدرت آن را می‌شناسند.

استاندار خوزستان بیان کرد: همانگونه که وقتی به مشکل امنیتی برمی‌خوریم سریع شعبه ویژه ایجاد می‌کنیم باید بانک‌ها هم شعبه ویژه در حوزه کارآفرینان ‌و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنند تا سریع موانع از سر راه برداشته شوند.

‌وی افزود: وقتی کارمند بانک با یک کارآفرین آشنا است همه مشکلات را حل می‌کند اما کسی که آشنا ندارد از روز اول باید تمام مُر قانون را رعایت کند هر چند قانونی است. باید ببینیم رفتار کارمند بانک وقتی تسهیلاتی به اقوام خود می‌دهد مانند برخورد با شرکت دانش‌بنیان است؟

استاندار خوزستان با تاکید بر افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان و لزوم رشد فناوری گفت: تنها تولید علم و فکر که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود می‌تواند کشور را به سر منزل مقصود برساند.

حسینی محراب با بیان اینکه باید صندوق‌های خطرپذیری تشکیل شوند، بیان کرد: همچنین باید زمینه رشد فرزندان از طریق توسعه هنرستان‌های مجاور صنایع و کارهای دیگر فراهم شود.

وی گفت: باید توجه شود که روش‌های تامین مالی جدید می‌تواند مشکلات استان را حل کند. همچنین با توجه به اینکه برخی شرکت‌های دانش بنیان در بحث ضمانت نامه مشکل دارند باید تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و اگر جاهایی لازم باشد ما تضمین کنیم.

حسینی محراب بیان کرد: شرکت‌های مستقر در خوزستان باید محصولات موردنیاز خود را از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان تامین کنند مگر اینکه تکنولوژی و یافته‌های علمی شرکت‌های خارج از استان دو برابر یا بیشتر باشد و باید نظارت در این زمینه بیشتر شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال شود، گفت: براساس قانون شرکت‌های بزرگ استان می‌توانند از محل مالیات خود صندوق مشترکی ایجاد و سرمایه‌گذاری کنند و آنچه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد جزو مالیات آن‌ها محسوب خواهد شد. بنابراین شرکت‌ها باید این صندوق را تشکیل دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha