• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403040905679
  • خبرنگار : 71610

سفیر ایران در دمشق: حضور رای دهندگان در سوریه پررنگ بود

سفیر ایران در دمشق: حضور رای دهندگان در سوریه پررنگ بود

سفیر ایران در دمشق در اظهاراتی اعلام کرد که حضور رای‌دهندگان ایرانی مقیم سوریه در مراکز اخذ رای پررنگ و پرشور بود.

به گزارش ایسنا، دکتر «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق در این باره اظهار کرد: ما روز گذشته شاهد ورود تعداد زیادی از شهروندان ایرانی مقیم سوریه به شعب اخذ رای بودیم و مشارکت بسیار خوب بود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد افزود: در سوریه تقریباً ۱۲ هزار مقیم داریم که از این تعداد بیش از ۶ هزار نفر می‌توانند رای دهند، بنابراین برای انجام امور رای گیری، هفت صندوق در مناطق مختلف دمشق، یک صندوق در لاذقیه، یک صندوق در حلب و همچنین یک صندوق در دیرالزور قرار دادیم.

اکبری گفت: شهروندان به طور گسترده در این انتخابات شرکت کردند و از آزادی کامل در رای دادن به نامزد مد نظر خود برخوردار بودند.

وی ادامه داد: ما کشور نهادها هستیم و این انتخابات مؤید این است که هیچ چیزی در جریان انقلاب اسلامی تأثیری نخواهد داشت و اکنون در این دوره انتقالی که آقای رئیسی به شهادت رسید، متوجه شدید که کارها خوب پیش می‌رود.

سفیر ایران همچنین تاکید کرد: انقلاب اسلامی با این انتخابات که با رقابت میان چهار نامزد برگزار شد، اعلام کرد که بر اهداف و اصول خود ثابت قدم است و صرف‌نظر از اینکه چه کسی پیروز خواهد شد، به رویکرد خود ادامه خواهد داد.

وی گفت: ما در اینجا تاکید می‌کنیم که هر رئیس جمهوری سر کار بیاید مواضع ما در قبال مقاومت و محور آن ثابت است.

اکبری خاطرنشان کرد: این انتخابات در سایه جنگ نسل‌کشی ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین برگزار شد و مشارکت گسترده مردمی حامل پیام حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران و ادامه رویکرد حمایت از آرمان‌های ملت‌های مظلوم و به ویژه ملت فلسطین است.

سفیر ایران در دمشق در خصوص تلاش برخی طرف‌های خارجی برای به تصویر کشیدن این انتخابات به عنوان نزاع میان ۲ جریان قدرتمند سیاسی در ایران، گفت: «این چیزی است که دیگران می‌گویند و این طبقه بندی‌هایی است که در خارج از کشور ساخته شده است، اما در جمهوری اسلامی ایران همه متعهد به خط امام سید علی خامنه‌ای (دام ظله) هستند.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران صبح جمعه در سراسر کشور و خارج از آن آغاز شد و به دلیل استقبال گسترده روند رای‌گیری تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha