• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403032013181
  • خبرنگار : 50026

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

نیازهای نمازخانه‌های خراسان جنوبی برطرف شود

نیازهای نمازخانه‌های خراسان جنوبی برطرف شود

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار در شورای اقامه نماز با اشاره به جایگاه نماز در جامعه گفت: جایگاه نماز باید در ادارات دستگاه‌های اجرایی و مدارس و دانشگاه‌ها جدی گرفته شود و نیازهای نمازخانه‌ها بر طرف شود.

جواد قناعت، امروز 20 خرداد در شورای اقامه نماز با اشاره به جایگاه نماز در جامعه گفت: جایگاه نماز باید در ادارات دستگاه‌های اجرایی و مدارس و دانشگاه‌ها جدی گرفته شود و نیازهای نمازخانه‌ها بر طرف شود.

وی با بیان اینکه حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در نماز جماعت ادارات و ارتباط بیشتر دستگاه‌های اجرایی با ستاد اقامه نماز استان ضروری است، افزود: وضعیت اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی توسط ستاد اقامه نماز ارزیابی می‌شود و با توجه به گلایه دستگاهای اجرایی از سامانه ارزیابی نیاز است تا اشکالات سامانه شناسایی و به تهران ارسال شود تا بر طرف شود.

استاندار خراسان جنوبی درخصوص آیین نامه توسعه فرهنگ اقامه نماز، اظهار کرد: باید متناسب با هیئت نظارت بر اجرای این آیین نامه در استان هم این هیئت تشکیل و وضعیت را رصد کند.

حجت الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی، نیز با بیان اینکه سال گذشته ۸۳ دستگاه اجرایی استان در حوزه نماز براساس سامانه سجاده ارزیابی شدند، گفت: از این تعداد ۳۰ دستگاه از مجموع یک‌هزار امتیاز موفق به کسب امتیاز کامل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ دستگاه اجرایی بالای ۹۰۰ امتیاز و چهار دستگاه اجرایی بالای ۸۰۰ امتیاز کسب کردند، افزود: امتیاز چهار دستگاه اجرایی بالای ۷۰۰ امتیاز و پنج دستگاه هم بدون عملکرد بودند چرا که مستندات خود را در سامانه سجاد برای ارزیابی ارائه نکردند.

حجت الاسلام کمیلی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در نماز جماعت مساجد حضور پیدا کنند، اظهارکرد: آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز مصوب هیات وزیران در دولت سیزدهم در اسفندماه ۱۴۰۲ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است که باید مورد توجه مدیران برای اجرا باشد.

وی یادآور شد:  ۶۵ پرونده مجمع خیرین مسجدساز تشکیل و به تهران ارسال شده که ۳۷ پاسخ داده و کمک دریافت شده و مابقی پرونده‌ها هم در نوبت پاسخگویی است.

حامد رخسارپور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه ۱۸۰ مدرسه در سطح استان فاقد نمازخانه است، گفت: ۲۰ نمازخانه نیمه‌تمام در سطح استان داریم که برای تکمیل ۱۰ نمازخانه در سال جاری ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار هزار مترمربع فرش برای نمازخانه‌های مدارس خریداری شد و۳۰ هزار مترمربع فرش برای نمازخانه‌های مدارس نیاز است.

حجت الااسلام مشرفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه در برخی مساجد امام جماعت نداریم، گفت: باید از ظرفیت طلاب استان در بیرجند، مشهد و قم برای اقامه نماز در مدارس و مساجد بیشتر بهره ببریم.

واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۸۰ مدرسه استان فاقد نماز خانه است، گفت:۳۰ هزارمتر مربع فرش هم برای نماز خانه‌های استان نیاز است.

علیرضا آینه دار مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی باید بروز رسانی شود، یاداورشد: در ارزیابی‌ها باید برنامه‌های جانبی دستگاه‌ها در خصوص ترویج فرهنگ اقامه نماز لحاظ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha