به گزارش ایسنا، سیدمصطفی آذرکیش در اولین جشنواره ملی تجلیل از مدیران برتر مدارس شاهد که باحضور سعید اوحدی معاون رئیسجمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و زهرا پناهی روا مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در نظام آموزشی کشور، نقش مدیران مدارس بهویژه مدیران مدارس شاهد را در تحقق این اهداف بسیار حیاتی دانست و اظهار کرد: با توجه به تغییرات گسترده و وسیع در حوزه فناوری و تکنولوژی، برگزاری این نوع برنامهها فرصتی است تا تجربههای موفق به اشتراک گذاشته شود و مدیران مدارس، بهعنوان رهبران آموزشی، بازیگران اصلی در تحول نظام آموزش و پرورش هستند و میتوانند با ایجاد محیطی مثبت و پویا در مدارس، زمینهساز تحول بنیادین در آموزش باشند.
وی در ادامه به اهمیت نقش مدیران در ارتقای کیفیت آموزش تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف مدیران، فراهم کردن شرایط لازم برای آموزش معلمان و ارتقای دانش و توانایی آنان است. آموزش معلمان در مدارس باید بهگونهای برنامهریزی شود که موجب درک و فهم عمیقتر آنان از نیازهای آموزشی دانشآموزان شود. مدیران میتوانند با استفاده از ظرفیتهای موجود و مشارکت اولیا، بستری برای افزایش بهرهوری در فرآیند آموزشی ایجاد کنند. با همکاری مؤثر، میتوانیم شاخصهای ارزشمندتری را در نظام آموزش و پرورش رقم بزنیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: یکی از برنامههای مهم وزارت آموزش و پرورش، پیادهسازی الگوی مدرسه تراز است. این الگو بهعنوان نقشه راه، باید توسط مدیران مدارس در سراسر کشور بهویژه مدارس شاهد اجرا شود. شما مدیران، ناظران و مجریان اصلی این طرح هستید و میتوانید با استفاده از تجربهها و دانش خود، این تحول را به بهترین شکل ممکن در مدارس اجرا کنید.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره مدیران برتر، آن را نمادی از همبستگی و وفاق ملی دانست و گفت: این جشنواره فرصتی است تا ضمن تجلیل از زحمات مدیران مدارس شاهد، راهکارهای جدیدی برای بهبود کیفیت آموزش در مدارس ارائه شود.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آذرکیش در پایان سخنان خود بر اهمیت عدالت آموزشی و نقش آن در پیشرفت نظام تعلیم و تربیت تأکید و اظهارکرد: بحث برابری آموزشی، نمادی از عدالت و همبستگی ملی است. ما باید در راستای تحقق این هدف ارزشمند تلاش کنیم و با ایجاد شرایط برابر در نظام آموزشی، مسیر پیشرفت را برای همه دانشآموزان هموار کنیم.
انتهای پیام
نظرات