• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403032013078
  • خبرنگار : 71533

منصوری: هیچکس در کنار شهید رئیسی، حاشیه امن نداشت

منصوری: هیچکس در کنار شهید رئیسی، حاشیه امن نداشت

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: هیچکس در کنار شهید رئیسی نمی‌توانست خود را در یک حاشیه امن ببیند و در بسیاری موارد گزارش‌هایی که داده می‌شد را بدون فاصله دستور پیگیری می‌داد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در جریان بازدید از مرکز مقابله با فساد ریاست‌جمهوری (۲۷۷۷)، با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهوری شهید و همراهانش، اظهار کرد: تشکیل این مجموعه و حرکت آنان، تصمیم خود شهید رئیسی بود که به این شکل پایه‌ریزی شد و امیدوارم مسیر آن بعد از شهادت ایشان هم ادامه یابد.

وی افزود: ان‌شاءالله خود شهید، میراث ماندگار خود را حفاظت می‌کنند. شهادت رئیس‌جمهوری ثلمه بزرگی بود اما به برکت حضور رهبری انقلاب، کشور از این مصیبت و خسارت با اقتدار عبور کرد.

منصوری با اشاره به سابقه کار جهادی و فسادستیزی کارکنان این مجموعه، اظهار کرد: اینجا زبده‌ترین، مومن‌ترین، حزب‌اللهی‌ترین و شاخص‌ترین نیروها در کار خودشان، جمع شده‌اند. این مرکز یک مجموعه کم‌دریافت و پربازده است که مصداق بارز کار جهادی و موثر محسوب می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: شهید آیت‌الله رئیسی منشاء تحول در آستان قدس رضوی بود. آستان قبل را و آستان بعد را بررسی کنید؛ واقعاً تحول ایجاد کرد. خادمی ایشان در آنجا بی‌نظیر یا کم‌نظیر بود. ایشان سه سال در قوه قضائیه بود و نگاه مردم به این قوه در این ۳ سال تغییر کرد. پاسخ خدمات ایشان در دولت هم تشییع باشکوه پیکرشان بود.

منصوری تاکید کرد: خصلت شهید رئیسی این بود که منشاء خیر و برکت بودند. در مبارزه با فساد اتفاقات بزرگی افتاد که فهرست آن بسیار طولانی است. از آنجا که خود ایشان و اطرافیانش پاک بودند، هیچکس در کنار ایشان نمی‌توانست خود را در یک حاشیه امن ببیند. در بسیاری موارد هر گزارشی که داده می‌شد را بدون فاصله دستور پیگیری می‌داد.

وی یادآور شد: شهید رئیسی در همه امور همینطور بود؛ اگر ساختارهایی از قبل وجود داشت، در آن‌ها تحول ایجاد کرد. در برخی بخش‌ها هم ایجادی عمل کرد، مانند همین مرکز مبارزه با فساد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری ادامه داد: این مجموعه هم مثل شهید رئیسی از جنس مبارزه با فساد است. ما تماس‌های مردمی به مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری را آنالیز کردیم و دیدیم مردم به شدت در زمینه فساد به شهید رئیسی دل بسته بودند.

وی یادآور شد: شهید رئیسی چند شعار داشتند که قله گفتمانی ایشان می‌شود و یکی همین مبارزه با فساد بود. توجه به محرومان هم از جمله این موارد بود که رئیس‌جمهوری بیرق آن را سر دست گرفتند. این‌ها شاکله گفتمانی شهید رئیسی بود و این بار ما را سنگین‌تر می‌کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری تأکید کرد: تا زمانی که ماموریت به عهده ما باشد باید میراث‌دار شهید رئیسی باشیم. مجموعه‌ای که اینجا هستند مومن به گفتمان و تفکر شهید رئیسی هستند. جمعی نزدیک‌تر از این جمع به شهید رئیسی از نظر گفتمانی نمی‌شناسیم. این مجموعه هم میراث شهید رئیسی است.

منصوری افزود: وصیت‌نامه شهید رئیسی برای ما مشخص است. تداوم کار این مجموعه و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و دیگر دستورات شهید رئیسی را باید پیگیری کنیم. نهاد ریاست‌جمهوری هم از مرکز مبارزه با فساد حمایت همه‌جانبه می‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید به امور محرومان رسیدگی کنیم، تاکید کرد: اگر یک گره از کار مردم باز کنیم دنیا و آخرت خود را خریدیم. هر کس که دستش از هرجایی کوتاه شده باشد با شما تماس می‌گیرد. کسانی با شما تماس می‌گیرند که از همه‌جا بدون چاره مانده‌اند و دست به سمت ارتباط با این مجموعه بلند کرده‌اند. اگر گرهی از کار آنان باز شود یک نسل ما را دعا خواهند کرد.

منصوری با یادآوری اقدامات مختلف دولت سیزدهم، اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه ملی مجوزها که تا قبل از راه‌اندازی این سامانه در زمینه اعطای مجوزها، فسادهایی در آنجا بود. در موضوع فرارهای مالیاتی هم بدون اینکه باری به دوش مودیان قبلی بیندازیم، چند میلیون نفر مودی جدید شناسایی شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری تأکید کرد: تا پیش از ایجاد حساب واحد خزانه، شرایط به گونه‌ای شده بود که به جای اینکه پول‌ها را هزینه کنند در بانک‌ها می‌گذاشتند و سود می‌گرفتند. چه میزان شرکت و بانک داشتیم که کسی نمی‌دانست سود ده‌اند یا زیان‌ده؛ اما الان نزدیک به ۲ هزار شرکت دولتی ترازنامه خود را روی سایت قرار داده‌اند و مردم می‌توانند ببینند وضعیت هر شرکت از لحاظ سود و ضرر چگونه است.

وی ادامه داد: با پایه‌ریزی‌ای که در نظام شده، معتقدیم داریم به قله نزدیک می‌شویم، ممکن است خستگی پیش آید یا کمی بخواهیم عقب بمانیم اما قرار است مطابق فرمایش رهبری انقلاب خستگی را ممنوع کنیم و عقب نمانیم. به برکت وجود رهبری انقلاب اسلامی می‌دانیم که جهت کجاست و این مسیر مشخص است و طی می‌شود.

منصوری اظهار کرد: یک‌بار ویژگی‌های شهید رئیسی را فهرست کردم و به ۴۰ ویژگی رسیدم که دیگر ادامه ندادم. به خدمت گرفتن نیروهای کارآمد و بهره‌ور یکی از این ویژگی ها بود. ما هم باید این مسیر را با جدیت طی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha