• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403031912337
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

بیم بی آبی مهار شد/ تأمین آب سیستان و زاهدان از دل کویر

بیم بی آبی مهار شد/ تأمین آب سیستان و زاهدان از دل کویر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ درصد نیاز آب آشامیدنی ساکنان شمال استان در شرایط عدم تحقق حقابه، با تکمیل و بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن شهدای خدمت، تضمین شد.

علیرضا قاسمی امروز شنبه 19 خرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: به منظور پاسداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان گرانقدرش، آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب زاهدان و سیستان ازآبخوان هامون هیرمند که در واقع بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی ایران و دنیاست به اسم شهدای خدمت نامگذاری شد.

وی اظهار کرد: ۲ ماه منتظر بودیم تا این پروژه توسط رئیس جمهور افتتاح شود، چراکه وی مجدانه پیگیر تکمیل این پروژه بود و همان گونه که نگاهش به این مهم ویژه بود، دوست داشت افتتاح آن نیز به صورت ویژه باشد که متاسفانه سعادت میزبانی از شهید آیت الله رئیسی را نداشتیم‌.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به افتتاح طرح آب‌شیرین‌کن، گفت: سه راهی دشتک نقطه‌ای کویری است و شاید کسی فکر نمی‌کرد که از دل این کویر بتوان آب بهداشتی یا شور استحصال و پس از شیرین‌سازی از طریق آب‌شیرین‌کن وارد شبکه توزیع کرد.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی که انجام می‌شود، این طرح بر اساس نیاز و به صورت فاز به فاز قابلیت بهره‌برداری دارد.

قاسمی ادامه داد: برای اینکه این طرح به ثمر برسد در ابتدای امر ضمن انجام مطالعات دقیق و چاه پیمایی گسترده در منطقه، تخصیص آب از شرکت سهامی آب منطقه ای و منابع آب ایران اخذ شد، همزمان و به فوریت کار حفاری و تجهیز ۷۳ حلقه چاه، ۹۵ کیلومتر خطوط انتقال آب و ۱۱۰ کیلومتر خطوط انتقال برق در کمتر از هفت ماه صورت گرفت.

وی تاکید کرد: تاکنون سابقه نداشته در این مدت زمان، این حجم از کار انجام شود، اگر همدلی بین مسئولان ملی و استانی و مردم نبود، این مهم با چنین سرعتی اتفاق نمی‌افتاد که قدردان همه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: در کمتر از ۶۰ روز پست برق ۳۵ مگاواتی توسط شرکت برق منطقه ای در محل پروژه ساخته شد که جای قدردانی دارد، چراکه چنین اقدامی در این مدت کوتاه بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اجرای خط انتقال برق و نصب ۱۳ دستگاه ترانس و تابلو فشار قوی توسط شرکت توزیع برق گفت: مجموع این اقدامات با دستور وزیر نیرو انجام شد و در واقع همه اجزای پروژه در کنار هم قرار گرفتند.

قاسمی تاکید کرد: این پروژه بی نظیر بوده و به عنوان یک پروژه پدافندی خاطرمان را جمع خواهد کرد که اگر روزی ذخایر آبی چاه نیمه را از دست دهیم از طریق این مهم ۶۰ درصد نیاز آبی منطقه را خواهیم داشت.

وی افزود: علاوه بر این بسته پیشنهادی وزارت نیرو شامل آبخوان شرقی در نوار مرز و میل نادر تا بندان، بخشی از آب مورد نیاز زاهدان و سیستان را در پیک مصرف تامین خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۰۶:۰۹

خدا رحمتشون کنه انشالله

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۰۸:۰۷

الحمدلله.خدا رئیس جمهور شهید رو رحمت کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۰:۲۱

چقدر هی از روی دشمنی گفتند رئیس جمهور تحصیلاتش تا ششم ابتدایی است، اکنون اگر وجدان داشته باشند باید از شرمساری فقط سرشان را پایین بیندازند.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۲:۰۰

واقعا-خدا رحمتش کنه -از دل و جون زیربنایی کار میکرد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۳:۱۸

خدایش رحمت کند وروحش شاد خدمت گذار صادق وبی ریاح مسئولان شهرستان رستم یک مصیری فکری به حال روستای تلخاب بکنند که اخیرا با مجوز بنیاد مسکن روستایی احداث شده ولی اب آشامیدنی ندارد خصوصا آبفای روستایی این شهرستان

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۴:۰۶

سلام به تمامی مردم عزیزم سیستان بلوچستان انبار دار همین پروژه هستم در طی روزهای سختی که داشتیم رو برای همکاران ارجمند آرزویی تندرستی رو دارم همگی خسته نباشید...

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۴:۴۳

زاهدان ،زابل ان شاالله از این بی آبی نجات پیدا کنن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۵:۳۲

درود بر مردان و زنان غیور ایران زمین ، به همت شما عزیزان و حمایت و پشتیبانی شهدای خدمت پروژه ای عظیم در استان اجرا و محقق شد رمز موفقیت اتحاد است

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۵:۳۴

خداوند.شهیدان خدمت اللخصوص رئیسی عزیز با اولیای و صحابه همراه اهل بیت محشور کند..که برای ایران زمین بین شیعه و سنی تبعیض قائل نبودند...در سیلاب بلوچستان بنده از نزدیک نزارگر همه چیز بودم که با قوای مقدس خود و بدون چکمه با کفش های که هزینه بردار بودن.تو کوچه تقریباً ۲۰سانتیمتری آب تو خانه های ملت بلوچ سرکشی می کرد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۵:۴۰

خداوند قرین رحمتش کنه