• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031912139
  • خبرنگار : 50555

سخنگوی مجمع:

همراهی مجمع نمایندگان و استانداری؛ گامی اساسی در جهت حل مسائل خراسان رضوی

همراهی مجمع نمایندگان و استانداری؛ گامی اساسی در جهت حل مسائل خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: مطمئنا حضور مجمع در کنار استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند به تحقق انتظاراتی که در خصوص خراسان رضوی از دولت می‌رود، کمک کند.

احسان عظیمی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: صبح روز پنج‌شنبه مجمع نمایندگان دو جلسه بسیار مهم در استان داشت. جلسه اول با حضور مدیرکل جدید دادگستری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام زرندی بود که در این جلسه ابتدا نمایندگان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را برای تقویت تعامل بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حوزه دادگستری و قوه قضائیه مطرح کردند.

وی افزود: برخی از نمایندگان به موضوعاتی از جمله سیل اخیر در مشهد، کلات، فریمان و معضلات حاشیه شهر مشهد اشاره کردند و ورود دادگستری و دادستانی به این مسائل را ضروری دانستند. به علاوه بنده نیز بر نقش پیشگیرانه دادستانی به عنوان مدعی‌العموم تاکید کردم. همچنین ما این را هم عنوان کردیم که لازم است قضات به لحاظ معیشت تامین باشند تا دستگاه قضا بتواند به نحو احسن به اجرای وظایف خود بپردازد.

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: از طرفی مدیرکل جدید دادگستری و دادستان نیز نظرات خود را مطرح کردند و در این جلسه قرار بر این شد که تقریبا ماهی یک بار این نشست‌ها حداقل بین یک گروه کوچکتری از مجمع و دادگستری شکل بگیرد و مسائل کارشناسی و مهم در آن جلسه مطرح شود تا تعاملات نمایندگان و دادگستری استمرار داشته باشد و خروجی آن بتواند به رشد و تعالی مردم و کاهش مشکلات آن‌ها کمک کند و مردم اثرات مثبت این همکاری را ببینند.

عظیمی‌راد با بیان اینکه جلسه دوم با استاندار و معاونین وی برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسه معاونین استاندار گزارش مختصری از پروژه‌های کلانی که توسط دولت در خراسان رضوی اجرا شده یا در حال اجراست، ارائه دادند. نمایندگان مجمع استان هر کدام نکات و دغدغه‌های مربوط به حوزه انتخابیه‌شان را مطرح کردند و ما نمایندگان مشهد نیز مسائل حاشیه‌ شهر، مشکلات آزادراه‌ها، مسائل حوزه علم و فناوری و همچنین بحران آب و خروج آب به سمت مرز ترکمنستان را مطرح کردیم و تلاش بر این شد تا این موضوعات به عنوان دغدغه نمایندگان مردم به استاندار و معاونین منتقل شود.

وی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد نمایندگان هر حوزه انتخابیه با استاندار و معاونین جلساتی داشته باشند و ابرپروژه‌ها و مسائل کلانی که باید در حوزه انتخابیه‌شان اولویت اجرایی دولت قرار بگیرد را با استانداری بررسی کنند. همچنین قرار شد جلسات بین مجمع نمایندگان و استانداری به شکل منظم استمرار پیدا کند و مجمع نمایندگان از استاندار دعوت کرد که ارتباط خود با مجمع را افزایش دهد، زیرا در دوره جدید نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا فعال‌تر و موثرتر عمل کنند و مطمئنا حضور در کنار استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند به تحقق انتظاراتی که در خصوص خراسان رضوی از دولت می‌رود، کمک کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: موضوع دیگری که مطرح شد، این بود که خود نمایندگان نیز تحقق اولویت‌های استان را پیگیری و برای تخصیص و افزایش اعتبارات و ایجاد نگاه ملی به خراسان رضوی تلاش کنند. در این زمینه مجمع نمایندگان اعلام آمادگی کرد که با استاندار همکاری لازم را داشته باشد.

عظیمی‌راد در خصوص جلسه‌ای که قرار بود برای تصویب اساسنامه مجمع نمایندگان برگزار شود، گفت: در جلسه‌ای که این هفته در تهران برگزار می‌شود، اساسنامه و همچنین اولویت‌های پیشنهادی مجمع نمایندگان تصویب خواهد شد تا بتوانیم حمایت، نظارت و مطالبه‌گری لازم را از دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم و به سمت رفع مشکلات محوری استان گام برداریم.

وی در خصوص میزان همگرایی دیدگاه‌های استانداری با دغدغه‌های نمایندگان، اظهار کرد: طبیعتا توسعه متوازن استان دغدغه مشترک نمایندگان مجلس و مسئولین اجرایی استان است، اما با اینکه نمایندگان قدردان تلاش‌های استانداری بودند، نقدهایی را در حوزه جاده‌ای و به ویژه آزادراه حرم تا حرم مطرح کردند. همچنین این موضوع که با وجود سود سرشار صنایع خراسان رضوی، تنها مقدار بسیاری کمی از این سود در استان هزینه می‌شود، از جمله مهمترین موضوعاتی بود که نمایندگان خطاب به استانداری مطرح کردند و خواستار هزینه‌کرد این درآمدها برای توسعه استان شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha