• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403031308950
  • خبرنگار : 50040

دبیر علمی کنگره منییرایران خبر داد

برگزاری دومین کنگره ملی «تازه های اختلالات شنوایی و تعادل» در رشت

برگزاری دومین کنگره ملی «تازه های اختلالات شنوایی و تعادل» در رشت

ایسنا/گیلان دبیر علمی کنگره منییرایران، از برگزاری دومین کنگره ملی «تازه های اختلالات شنوایی و تعادل» به مدت دو روز در رشت خبر داد و گفت: دبیرخانه این کنگره در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مستقر است.

دکتر شادمان نعمتی امروز، ۱۳ خردادماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این کنگره به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با همکاری جامعه نورواتولوژی ایران برگزار می‌شود.

وی تازه‌های تشخیصی شامل اودیولوژی و رادیولوژی، ژنتیک و ژن تراپی در اختلالات شنوایی و تعادل، بیماری‌های داخلی، نورولوژیک و اختلالات شنوایی و تعادل، جراحی‌های نوین شامل سمعک‌های کاشتنی و ابزارهای کاشتنی وستیبولر، سل تراپی و افق‌های نوین درمانی، سالمندی و اختلالات شنوایی و تعادل، بازتوانی‌ها در اختلالات شنوایی و وستیبولر و تازه‌های بیماری منییر و رجیستری ملی منییر را هشت محور کنگره دوم منییرایران دانست و افزود: در این همایش همه متخصصان تراز اول گوش، حلق و بینی، نورولوژیست‌ها، شنوایی شناسان و پزشکان عمومی و خانواده حضور دارند.

دبیر علمی کنگره منییرایران، با بیان اینکه این همایش ملی طی روزهای ۲۳ و ۲۴ خردادماه در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بیماری منییر با سرگیجه و اختلال شنوایی و تعادل همراه است.

وی با اشاره به آغاز طرح ریجستری بیماری منییر در کل کشور با محوریت ۱۷ تیم استانی، عنوان کرد: این پروژه ملی به دنبال ثبت بیماری و کمک به تشخیص درست است.

نعمتی کم‌شنوایی را شایع‌ترین اختلال حسی دانست و افزود: کم‌شنوایی به دلایل مختلف ایجاد می‌شود که یکی از این دلایل، پیرگوشی است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از شایع‌ترین علل کم شنوایی را ژنتیک دانست و بیان کرد: از هر ۱۰۰۰ تولد زنده، دو تا سه نوزاد به صورت ژنتیکی با اختلال شنوایی مواجه هستند؛ همچنین حدود ۸۰ درصد افراد در سنین سالمندی مبتلا به پیرگوشی می‌شوند.

وی محیط شغلی را از دیگر علل اختلالات شنوایی دانست و بیان کرد: نقص شنوایی شایع ترین کمبود حسی در دنیای پزشکی است که در این راستا کارهای علمی مهمی همچون کاشت حلزون را انجام می‌دهیم؛ البته برای درمان اختلالات شنوایی از ژن درمانی و سلول درمانی و سلول‌های بنیادی و... نیز استفاده می‌شود که در مرحله تحقیقات است.

نعمتی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در حوزه پزشکی با تولید سمعک‌های کاشتنی دارای کیفیت صدای بالا، یادآور شد: گیلان با جمعیت سالمند مواجه بوده و لذا در آینده شاهد شیوع پیرگوشی خواهیم بود که در این راستا باید روش‌های مرتبط با درمان و بازتوانی شنوایی را به روز کنیم.

وی از ارسال بالغ بر ۱۰۰ مقاله به دومین کنگره ملی «تازه های اختلالات شنوایی و تعادل» خبر داد و اضافه کرد: در این همایش، ۵۰ پنل و سخنرانی و بیش از ۸۰ ارائه شفاهی و پوستر خواهیم داشت.

دبیر علمی کنگره منییرایران با تاکید بر لزوم تشکیل پرونده پزشکی برای بیماران منییر، عنوان کرد: کودکان دارای اختلال شنوایی در یادگیری دچار مشکل خواهند شد.

وی با اشاره به خطر سرگیجه و عدم تعادل ناشی از منییر در سالمندان، تاکید کرد: اختلال شنوایی در سالمندان علاوه بر خطر سقوط و افتادن، موجب گوشه‌گیری فرد و احتمالا آلزایمر می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha